Re: botercremevraagje????
Botercreme mix van de webshop! Echt super lekker!
Sandra
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » botercremevraagje????
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Botercreme mix van de webshop! Echt super lekker!
bebogeen (caramelpasta) , ken ik niet .....??? zouden ze dat ook hebben in belgie??
bebogeen (caramelpasta) , ken ik niet .....??? zouden ze dat ook hebben in belgie??
G
Bebogeen
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Bebogeen is een erg zoet, smeerbaar broodbeleg. De naam is ontstaan door de samenvoeging en omkering van 'Geen boter beschikbaar'.
Omdat er in het Noord-Nederland vlak na de Tweede Wereldoorlog geen boter beschikbaar was werd bebogeen ontwikkeld. Suikerbieten werden verwerkt tot een smeerbare karamelpasta, waardoor boter niet nodig was.
Bebogeen bevat geen vet, maar wel veel koolhydraten.
Hier is een afbeelding te bekijken van een potje bebogeen.
Categorie: Broodbeleg
Verder vond ik nog dit:
Bij de Jumbo zag ik een nieuw produkt: dulce de leche van het merk Mijn oma. Kijk, met zo'n etiket trek je de aandacht!
Het ziet er een beetje uit als Bebogeen, maar wat ís 'dulce de leche'? Schijnbaar
even inhaken op de smaakverschillen tussen dulce leche in pot en bebogeen. En de zelf gemaakte dulce leche!
Wat forummers hebben een tijdje geleden een smaaktest ondergaan!
Misschien leuk om eens te bekijken!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17937
het recept van tartacadabra.nl is die voor vullen of kun je er ook mee afsmeren
en zag net ook iemand die smeert de taart ook af met poedersuiker+roomboter+lemon curd... gaat het dan niet doorlopen??
Ik ben net 4,5 maand in Zuid Amerika geweest, en ik kan je vertellen dat DdeL echt net zoiets is als pasta en pindakaas bij ons.... het favoriete broodbeleg. Heerlijk!!! Daar heb je in de supermarkt ook echt wel 20 soorten in een schap. Dus dat van Maxima kan wel kloppen.
Was ook blij verrast dat ik het hier ook in de supermarkt terug zag.
hoe gaat dat eigenlijk als je de botercreme hebt ingevroren?
moet je het dan opnieuw mixen?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » botercremevraagje????