Onderwerp: Cupcake recept ZONDER zelfrijzend bakmeel???
Weet iemand waar ik dat kan vinden of heeft iemand dat voor mij??
Alvast bedankt!
Dat meel kan ik namelijk niet hier in Noorwegen kopen als sommigen zich afvragen waarom ik dat vraag...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Cupcake recept ZONDER zelfrijzend bakmeel???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Weet iemand waar ik dat kan vinden of heeft iemand dat voor mij??
Alvast bedankt!
Dat meel kan ik namelijk niet hier in Noorwegen kopen als sommigen zich afvragen waarom ik dat vraag...
Kan je niet bloem gebruiken en bakpoeder??? Dat is namelijk zelfrijzend bakmeel (alleen al voor je door elkaar gegooid ) maar ik weet niet of je aan bakpoeder kan komen? (het zit hier in van die kleine zakjes, een paar in een pakje)...
Maar ik geef nog geen antwoord op je vraag...
Ok bakpoeder hebben we haha....
Maar hoeveel per hoeveelheid meel denk je???
je kan gewoon cakemeel gebruiken in cupcakes, dan is de verhouding:
1 ei
50 gram bloem
50 gram margarine/boter
50 gram suiker
Als je bakpoeder wilt gebruiken is de verhouding volgens mij 1 theelepel voor 250 gram bloem?
Ik zal eens opzoeken hier in mijn boek
Ik heb dit gevonden:
Goed vermengen:
Bakpoeder goed mengen met bloem, dan pas vocht toevoegen: dit voorkomt dat het gebak onregelmatig rijst.
Hoeveelheid:
1 zakje bakpoeder (16 gr) is normaliter voldoende voor 500 gram bloem.
Vervanging van bloem en bakpoeder:
In plaats van bijvoorbeeld 500 gram bloem en 1 zakje bakpoeder (= 5 tl) kan 500 gram zelfrijzend bakmeel worden gebruikt. De juiste verhouding bloem/bakpoeder is dus ongeveer 1 tl bakpoeder per 100 gram bloem. Is de verhouding in het recept heel anders (bijvoorbeeld 1 zakje bakpoeder en 250 gram bloem) moet nog (in dit geval een half zakje) bakpoeder aan het zelfrijzend bakmeel worden toegevoegd.
Ik dacht altijd dat er ook nog een klein beetje zout aan toegevoegd moest worden
Ik dacht altijd dat er ook nog een klein beetje zout aan toegevoegd moest worden
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Cupcake recept ZONDER zelfrijzend bakmeel???