26

Re: Hoe hoog zijn jullie kapsels?

Mijn biscuits zijn meestal 9 of 10 cm hoog. Die ene die 6 cm werd vond ik er een beetje laag uitzien en moeilijker te bekleden :/
Ik gebruik trouwens wel ook de mix van de webshop. Bij mij wordt het biscuit daarmee beduidend hoger dan een biscuit gemaakt naar het basisrecept.
Maar hoe dat kan zou ik ook echt niet weten :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

27

millie schreef:

en die andere 20 cm,
Volledig pak mix van 1 kilo gebruikt en 16 eieren

.........maar eeehh die van 20 cm is van de wondermold dus dat telt niet denk ik :D :D :D :+

Een kilo mix en 16 eieren voor een Wondermold?
In het schema op felicitaartjes staat 330 gram mix en 5 eieren aangegeven; is een kilo niet enorm veel voor die vorm of kijk ik nu helemaal verkeerd?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

28

Sir Kneighf schreef:
millie schreef:

en die andere 20 cm,
Volledig pak mix van 1 kilo gebruikt en 16 eieren

.........maar eeehh die van 20 cm is van de wondermold dus dat telt niet denk ik :D :D :D :+

Een kilo mix en 16 eieren voor een Wondermold?
In het schema op felicitaartjes staat 330 gram mix en 5 eieren aangegeven; is een kilo niet enorm veel voor die vorm of kijk ik nu helemaal verkeerd?

Millie had ook een vorm van 20 X 30 gevuld met dit beslag! ;)

Roosje

29 Laatst bewerkt door 0marianne0 (19-02-2008 14:47)

ik maak ook zelf biscuitdeeg, en die van mij zijn ook niet extreem hoog. Ik vul het bakblik ook voor 2/3 (Is al gezegd, maar moest toch ff kwijt dat ik het ook zo doe :P )

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

30

Nou ik heb net de biscuitrecept uitgeprobeerd en hier is t 6 cm hoog...nou ja maar goed dat ik alleen petit fourtjes ga maken haha

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

31

Ik denk toch ook dat het aan de mix ligt hoor!
Ik heb laatst een keer zelf biscuit gemaakt, dus zonder mix, die was wel goed gelukt, maar ik gebruik dan wel meer ei voor dezelfde vorm, dat ik meer beslag heb en uiteindelijk een evenhoog kapsel.
Ik vond het echt v

Mijn website: Presentaart

32

in de mix zit er zo te zien wel een rijsmiddel in hoor

waarom niet eens gewoon een zakje bakpoeder bij het gewone recept toevoegen?

mijne waren ook niet hoog  met gewone recept, met de mix van aveve ging dat al wat hoger

maar ik denk dat je ook de juiste hoeveelheid deeg moet gebruiken voor elk grote van vorm

tja, ben zelf nog ferm aan het bijleren hoor :-/

kan ook niet verdragen dat de mijne niet zo hoog komen, wat meer deeg maken dan?

en altijd breng ik dan bakpapier aan de rand ,met het idee , nu zal hij supper hoog worden.... maar noppes

de bakpapier hangt er voor de leute erbij,lol

33

Ik ga binnenkort maar eens opnieuw de bakblikken opmeten. Misschien zijn mijn aantallen net iets naar beneden afgerond en kan ik ze dan beter naar boven afronden. Al hou ik dan denk ik wel beslag over.
Of ik laat het gewoon lekker zo, heb immers nog niemand gehoord over de hoogte van m'n taarten. En anders moet ik straks ook nog m'n prijzen gaan verhogen omdat ik meer ingredi

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

34

Hoe hoger, hoe moeijker bekleden hoor!!! Maar om nog even in te haken, ik gebruik het oude schema van felicitaartjes, ronde vorm 24 cm, 330 mix en 5 eieren en ik heb de kitchenaid. Ik heb genoeg beslag om mijn vorm tot de rand te vullen!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

35

In mijn schema gebruik ik voor 24 cm 4 eieren. Scheelt dus inderdaad!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na