1

Onderwerp: Fondant kopen omg. Lemmer?

Een vriendin van me wilt ook beginnen met taarten maken ( heb d'r een beetje aangestoken :D ).
Maar nou vroeg ze of ik mss wist waar ze fondant kon kopen in haar omgeving ( lemmer dus ).
Ik wist het zo gauw niet dus mss dat 1 van jullie iets in de buurt weet?

alvast bedankt.

2

Re: Fondant kopen omg. Lemmer?

heeeeeeej nens hahahahahha ben zelf ook druk op zoek naar waar ze het verkopen ga dus heel internet afspeuren je hebt me indd aangestoken met je taarten virus en straks weeg ik niet meer 61 kg maar 161 gna gna gna hahahah.
vroeg me af of je met meerdere dingen kunt bekleden dus je hebt marsepein fondant en wat nog meer ? iets wat zeg maar minder zoet is.
ga straks gelijk ff van alles bestellen vind het helemaal geweldig ihihi

Ik maak zelf altijd mmf, marshmallowfandant.
Lekker makkelijk en je hebt er alleen maar marshmallows en poedersuiker voor nodig!!
Ik woon trouwens in Sneek!!
Leuk om er weer eentje uit het hoge noorden bij te hebben!!

4

Ik bestel het liefst bij de webshop http://www.deleukstetaartenshop.nl/
of anders maak ik het zelf. Bij de recepten kun je van alles vinden. http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … :Decoreren

stefje schreef:

vroeg me af of je met meerdere dingen kunt bekleden dus je hebt marsepein fondant en wat nog meer ? iets wat zeg maar minder zoet is

Sja, alles is erg zoet waarmee wordt bekleed, daar kom je niet echt onderuit :D :D :D

Naast fondant en marsepein wordt ook wel eens met botercr

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

In het hoge noorden is weinig te vinden wat met taartdecoratie e.d. te maken heeft.
Dus ik bestel bijna alles via internet... we komen nog wel eens langs Hoorn, daar zit wel een winkel.

groetjes Alice
(Menaldum)

6

Een vriendin van mij gaat zaterdag 26 januari een  winkel (met alles op taart gebied) openen in Burgum (Fr).
Dus ook in het hoge Noorden kun je binnenkort fondant, marsepein en nog veeeeel meer kopen.  :Y

Meer informatie kun je op mijn site vinden.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

7

vandaag alle supermarkten bij langs geweest voor de marshmallow fondant te maken geen 1 supermarkt verkoopt marshmellows maar heb de pret niet laten drukken en melows spek gehaald deze is wel gezoet met suiker na 30 sec in de magnetron gebeurde er niets maar naar 50 minuten werden ze bol en groot  toen met poeder sukiker < anderhalve bus  pffff < wat een suiker > tot een fondant gemaakt en echt het is helemaal gelukt! het is oranje ! nu heb ik de bicuit in de oven staan en zoals ik nu kan zien gaat die ook goed lukken, morgen ga ik hem dan bewerken en dan met een vulling van abrikozen jam en bosvruchten  met een dijkje van botercreme en dan bovenop ook botercreme en dan wil ik deze voor me zus maken met de tekst van de fondant van verliefd en verloofd < ze is nl net verloofd > ik hoop dus echt dat het lukt en natuurlijk TE ETEN IS  hahah vind helemaal geweldig om te doen!

dat het in bergum te kioop is is fijn om te weten heb daar gewoont en me vriendin woont in drachten dus dan kan ik daar zo langsrijden. ik zal eens even zoeken op internet naar dat winkeltje.
bedankt!

Fijn dat er meer in het noorden verkrijgbaar wordt. Ik ga meestal naar Ellen. Zij heeft echt ontzettend veel in een klein winkeltje in Donderen (bij vliegveld Eelde). Ik laat haar per mail weten wat ik wil en haal het dan op, ze wil ook wel versturen hoor, maar ze heeft nog geen webshop. Wat ze niet heeft bestelt ze voor me. Ze heeft marsepein, fondant, kleurstoffen, uitstekers, boeken, veel engels helaas, maar ook de nederlandse boeken heeft ze, al zijn me dat niet genoeg.

nou ja, kijk maar eens op ellenscreativecakes.nl, je kunt je altijd aanmelden voor de nieuwsbrief, heb ik ook gedaan, best leuk en ze heeft ook wel eens aanbiedingen.

laat iemand me nog weten hoe ik bij dat nieuwe winkeltje kom?

groetjes,
gerda

9

gerda heijenga schreef:

laat iemand me nog weten hoe ik bij dat nieuwe winkeltje kom?

De winkel ZOET! komt in de Schoolstraat in Burgum. De opening is zaterdag 26 januari.  :thumb:

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

10

Ik woon zelf ook in Lemmer en koop fondant bij Bakker Breimer, 's ochtends voor 12.00 even doorgeven dan kan het de volgende dag ophalen. Kan ik alle kleuren. Erg handig. Maar ik zelf werk liever met marsepein en dat is behoorlijk prijzig bij de bakker, dus dat bestel ik gewoon bij de webshop.

Veel succes.

11

stefje schreef:

vandaag alle supermarkten bij langs geweest voor de marshmallow fondant te maken geen 1 supermarkt verkoopt marshmellows !

Bij de C1000 verkopen ze die! witte marshmellows, in het pad van de buitenlandse producten!

Roosje