1

Onderwerp: Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

LET OP: HEEEEL OUD TOPIC!!!

Nou ben ik wel eens benieuwd; veel gebruiken marsepein om een taart te bekleden, of al dan niet zelfgemaakte MMF. M

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

2

Re: Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

Ik gebruik Icecraft omdat ik heb begrepen dat dat de allerlekkerste is!
En ben er supertevreden mee, dus nog geen andere geprobeerd :)

3

Ik heb regalice Fondant en daar ben ik ook heel tevreden mee. Dus ook geen ander geprobeerd.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Ik gebruik altijd Ballina, die vind ik het lekkerst smaken.

5

Ik heb een aantal van de soorten die je hier met regelmaat tegenkomt geprobeerd en hou het bij RegalIce en kant en klare marshmellowfondant. Aan het eerste kan je trouwens goed een smaakje toevoegen, die tip las ik hier eens van Granny W. (weet alleen niet of het  specifiek over RegalIce ging hoor), en vind ik super als je de fondant graag bij je kapsel en vulling wil laten passen :D
Met Ballina kan ik niets trouwens, het is zo zacht.
Hoe krijg je hiervan een lap van formaat heel op een taart en dan nog gladgestreken ook?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

Ik gebruikte eerst pettinice, maar na  1 keer balina, ben ik over totaal gegaan voor de balina.
Die ruikt lekker,  smaakt lekkerder en is prima in gebruik.

cateren is ook gebakjes maken :)

7

Ik heb ook de RegalIce Fondant,
de andere heb ik nog niet geprobeerd,
het heeft als enige nadeel dat het, als het lang gekneed wordt, wel plakkerig wordt, maar voor de rest vind ik het fijn spul. Weet niet of de andere fondant's dit ook hebben?
Ik maak ook van Marsmallows fondant, ik heb ze van de C1000, en dat vind ik ook fijn om te gebruiken. M'n man maakt de MMF en ik gebruik het! Perfecte combi zo!!
Die van de Hema heb ik nog niet gebruikt!

8

Ikkie schreef:

Ik gebruikte eerst pettinice, maar na  1 keer balina, ben ik over totaal gegaan voor de balina.
Die ruikt lekker,  smaakt lekkerder en is prima in gebruik.

Vind jij het niet te zacht om goed mee te kunnen werken?
Wat doe ik verkeerd met ballina :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

9

Icecraft, die heb ik nu. Eigenlijk heb ik niet echt een voorkeur. Had eerst bakels, kwam icecraft tegen en heb nu mmf op de plank liggen, die moet ik nog gebruiken.
Icecraft werkt wel lekker, ballina vind ik ook wel wat hebben, die is lekker zacht.

Kan niet kiezen!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

Ik gebruik pettinice.Maar alleen de 5kilo emmers.Die is toch iets anders dan de kilo pakjes

11 Laatst bewerkt door Carin (18-02-2008 20:41)

Vooropgesteld dat ik bijna alleen maar marsepein gebruik, maar áls ik fondant gebruik dan is dat kant en klaar gekochte mmf. En daar ben ik heel tevreden over!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

12

Ik gebruik vnl. MMF (zelfgemaakt). Maar als ik fondant gebruik is het PettinIce. Eigenlijk geen reden. Ze verkopen het hier bij de taartenwinkel dus was het logischerwijs de eerste fondant die ik uitprobeerde. En aangezien het goed werkt en ik graag op safe speel heb ik (nog) geen andere merken geprobeerd. Heb nu wel voor het eerst een 5 kilo emmer gekocht aangezien ik over een paar weken aardig wat nodig heb voor een bruidstaart.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

13

Ik gebruik het liefste Pettinice, vind ik lekkerder en handig in gebruik, het is een stevige maar ook zachte fondant. Ik vind de Ballina paste to cover wel heerlijk en ruikt ook lekker, maar voor mij te zacht. Ik hoef het maar eventjes aan te raken en het smelt al, tenminste dat gevoel heb ik. Binnenkort ga ik icecraft bestellen :D

14

Ik gebruik PettinIce, heb 1x RegalIce gehad, maar die vond ik stinken en vies smaken.
PettinIce gebruik ik eigenlijk omdat ik die gewoon hier in de buurt kan kopen, en hij smaakt en ruikt láng niet zo vies als RegalIce.

Mmf heb ik 1x gemaakt, was ook erg lekker.

Marsepein gebruik ik niet, lust ik niet.

15

Die van Bakels!
(stom ik weet niet eens hoe het nou precies heet, ik schaf tegenwoordig gewoon een HELE EMMEL aan! ja een hele emmel van 5 kilo!).

Maar dat gebruik ik alleen voor het boetseren of te mengen met marsepein, want een taart bekleed met alleen fondant vind ik toch wat minder lekker smaken. Denk toch dat ik gekker ben op Marsepein dan.

MMF wel gehad en gebruikt maar ik vind het te "soft".

De ballina die naar kauwgom ruikt (en smaakt) ben ik ook geen vriendjes mee. Misschien omdat ik vind dat het naar kauwgom ruikt en smaakt ik geneigd ben om het niet door te slikken.

ondertussen best wel e.e.a. getest maar ik houdt het voorlopig dus op die hele emmels! ;). van Bakels (en niet van remia!).
Maar wie weet komt er in de toekomst wel iets op mijn pad wat mij van mijn huidige keuze af gaat halen!.

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

16

Jaaa, dit vind ik leuk om te lezen, heb ik wat aan :Y

Zelf gebruikte ik eerst altijd RegalIce, toen over op de Ballina (lekker :9). Maar hoewel ik daar zelf erg goed mee overweg kan, vinden 'verse' workshoppers het wel eens h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

17

Ik vind de Ballina echt niet te zacht
ik boetseer er ook mee!!!!
en met grotere stukken natuurlijk ook tylose erdoor.

ik denk dat mijn geheim er in zit dat ik het dus rustig een kwartier laat liggen na het uitrollen

en dat gaat prima

en de taarten die ik in opdracht heb gemaakt?
daar heb ik geen klachten over gehad.

Ik heb nu ballina vanille en chocolade
mijn voorkeur gaat uit naar de chocolade maar dat komt door andere oorzaken dat ik vanille niet zo lekker vind

cateren is ook gebakjes maken :)

18

Ik heb sinds kort ook een emmer Bakels gekocht en die vind ik heel erg fijn werken (zacht maar niet te en het brokkelt niet ook niet zo) en qua smaak ook niet zo heel erg mierzoet. Ik meng het voor mijn taarten altijd wel met marsepein trouwens (dat smaakt toch stukken beter).

Hiervoor gebruikte ik regalice, maar nu ik bakels "ken" wil ik niet anders meer :).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

19

Ik ben ooit begonnen met Pettinice, heb zelf mmf gemaakt (doe ik nu niet meer maar vraag me niet waarom? :+), heb de icecraft ooi al weer een aantal keer gebruikt maar ga toch weer terug naar mijn oude vertrouwde Pettinice :Y

20 Laatst bewerkt door nnicole1234 (19-02-2008 09:02)

Ik vind geen enkele fondant echt lekker...
Gebruik PettinIce voor als het stevig en wit moet zijn en als het groter is en plat voor op een taart dan vind ik Ballina lekkerder.

Maar op de cupcakepicknick heb ik cupcakes van Wendy geproefd en daar zat een soort fondant op die ik wel lekker vond (maar nou schijnt dat een soort te zijn die voor taarten bijna niet te gebruiken is omdat het verwerkt als kauwgom :S
Heb ik weer :D

Marshmellowfondant heb ik nog niet geproefd en de Icecraft ook niet...heb nog wat te testen dus.

Oja, de Regalice vind ik niet lekker ruiken maar ook het minst lekker smaken van alle soorten.
En de PettinIce gebruik ik wel eens door de marsepein heen. Zowel bij de witte als de chocoladeversie is dat erg lekker !

21

Voor de workshops gebruik ik meestal kant en klare mmf. De meesten vinden die lekker en omdat het niet uitdroogt als je het onbedekt laat liggen is het ideaal om te workshoppen.

Als je dat met pettinice doet heb je steeds overal harde stukjes aan en in.
Pettinice gebruik ik zowiezo als ik bijvoorbeeld bloemetjes, strikken of tappits maak omdat ik die gewoon het beste daarvoor vind werken met wat tylose erdoor.
Dan wel de 5 kg emmers van pettinice want die vind ik een stuk fijner dan de 1 kg verpakkingen. Ten eerste vind ik de kleine verpakkingen ook niet lekker ruiken (net als regalice, dat vind ik ook veel te zacht, tenminste de kleuren die ik geprobeerd heb) en die kleine pettinice verpakkingen hebben bijna altijd al harde stukjes aan de randen, zelfs als de verpakking nog nooit open is geweest.

Pettinice gebruik ik ook voor taarten waarvan de toplaag zo neutraal mogelijk van smaak moet zijn (mmf heeft toch meer een eigen smaakje) of voor dummies.

Ballina vind ik iets groffer aanvoelen en niet zo lekker, dus dat is het voor mij niet.

Icecraft vind ik zelf superlekker, maar daar is niet iedereen het mee eens. Daarbij heb ik er

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

Ik gebruik hoofdzakelijk Pettinice....de 5 kg.
Meng er wel eens Ballina doorheen, vind alleen Ballina wel heeeeeel erg elastisch....

Regalice vind ik minder lekker, gebruik hiervan alleen rood en zwart.

Maakte tot aantal maanden geleden ook zelf fondant maar ben daar mee gestopt, veel te tijdrovend en vond het niet geschikt voor boetseren. Voor het bekleden ging het wel prima en... goedkoper natuurlijk!!

MMF heb ik nog nooit geprobeerd...

groetjes,

Alice

23

Regalice!!! Zonder enige twijfel.
Ik heb Pettinice een paar keer geprobeerd, maar dat vind ik veel te stug. Het droogt ook snel uit. Ik vind de smaak van Pettince ook niet zo lekker (te overheersend zoet).

Mmf heb ik nog niet geprobeerd, ga ik binnenkort eens doen.

24

Mijn ervaringen ;) :

RegalIce: vind ik vies ruiken, en ook de smaak

Mijn website: Presentaart

25

Ik heb alleen nog maar met RegalIce gewerkt en Icecraft, maar geef mij Icecraft maar hoor.

Laatste taart weer met overig reagelIce gedaan, maar wat een ellende, is minder elastisch en het scheurde zelfs toen het op mijn taart zat.(of zou het aan mijn eigen kunsten liggen, ha ha)

Ik heb vandaag MMF gemaakt, zal binnenkort hier een klein taartje mee bekleden, zien hoe dat werkt. De smaak is in ieder geval goed.

Roosje