1

Onderwerp: kleuren komen niet overeen met webshop plaatjes?

Ik heb een paar potjes met kleurstof maar er zijn er 2 waarvan de kleuren niet overeenkomen met de plaatjes die op de webshop staan.
Bij de kleur 'rose' (wat er op de webshop als een diepe, vrij donkere kleur roze uitziet) kom ik maar tot een heeel lichtroze resultaat.
En bij de kleur 'bluegrass' (op de website groen) krijg ik een blauw resultaat!!

Hoe kan dit?
Ik heb icecraft sugarpaste gebruikt.

2

Re: kleuren komen niet overeen met webshop plaatjes?

Fondant is altijd moeilijker donkerder te kleuren, dus ik denk gewoon meer erin doen van de Rose.
Bluegrass is bedoeld als zeegroen voor zover ik weet hoor, dus ik wel vrij blauwig/groenig. Misschien nog een beetje erbij?
Of anders toch een beetje licht groen erbij doen (eerst de fondant daarmee kleuren en dan door de andere blauwige fondant doen)

sukses, hoop dat het lukt!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Nee daar ligt het niet aan denk ik. Heb echt wel veel kleurstof erin gedaan! Het bleef lichtroze. En groen heb ik uiteindelijk maar gemaakt door blauw en geel door elkaar te kneden, dat ging ik ook wel goed :)

Hoi ik heb ook de rose van de shop en ik heb het dan met marsepein gekleurd en ik had wel een hele mooie roze tint en dat was ook echt een keer een donkeroze waar ik naar op zoek was. (met die bluegras heb ik geen ervaring)

Anke

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

5

Helemaal exact hetzelfde als de plaatjes is zowiezo vrij lastig hoor maar het zou ook aan de instellingen van je beeldscherm kunnen liggen, dat kan best veel schelen.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

6 Laatst bewerkt door Carin (18-02-2008 16:55)

Met marsepein krijg je sowieso een ander (beter, naar mijn menig) kleurresultaat.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Marjolijn schreef:

Nee daar ligt het niet aan denk ik. Heb echt wel veel kleurstof erin gedaan! Het bleef lichtroze. En groen heb ik uiteindelijk maar gemaakt door blauw en geel door elkaar te kneden, dat ging ik ook wel goed :)

Blij om te lezen dat je toch nog groen gekregen hebt ;)
En ja met fondant is het gewoon moeilijker, maar als je ook marsepein hebt kun je die ook samen mengen (marsefond), en dan kleurt het, althans vind ik, wel heel erg goed. Ik heb ook een harttaart knal/donkerroze gemaakt en dan ging super!

Sukses met alles uitzoeken h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"