1 Laatst bewerkt door Marjolijn (18-02-2008 11:26)

Onderwerp: Lemoncurd mislukt :(

Afgelopen weekend lemoncurd geprobeerd,
heb precies de bereidingswijze van de site gevolgd, en de smaak was ook goed.
Maar op het laatst staat dat je het nog 15 minuten moet roeren zodat het de dikte van yoghurt krijgt. Na een hele poos te hebben geroerd ben ik er maar mee gestopt, het bleef dun!!
Ook geprobeerd om het even in de koelkast te doen en daarna weer te roeren, maar niks lukte :( :(
Weet iemand waar dit aan kan hebben gelegen?

2

Re: Lemoncurd mislukt :(

Het moet inderdaad terwijl het zachtjes op het vuur staat geroerd worden, het gaat dan binden door de eierdooiers (of eieren), en als je niet roert kun je dus klonten krijgen.
Heb je het wel op het vuur laten staan dan?
En soms duurt het wel langer dan 15 minuten hoor, je ziet het opeens dikker worden, en dan daarna is het snel klaar.
Er staat op mijn site ook een recept, weet niet of het hetzelfde is maar bij mij is het nog nooit mislukt, gelukkig ;) Zorg wel dat je de eieren niet zo koud gelijk bij de warme massa doet, dan gaat het schiften.

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

ik had dit ook bij het 1ste lemoncurd recept
ik heb laatst de 2de geprobeerd(met 3 citroenen) en die lukte prima en smaakte ook erg lekker....

groetjes Gaby

Hoi, ik had precies hetzelfde met de recepten van het forum, ik kreeg van mijn moeder een recept van lemoncurd van Rudolf v V en daar gaat maizena bij en ja hoor toen lukte het me wel en kreeg ik een stevige lemoncurd!!!

Anke

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

5

Roggeknorrie schreef:

Hoi, ik had precies hetzelfde met de recepten van het forum, ik kreeg van mijn moeder een recept van lemoncurd van Rudolf v V en daar gaat maizena bij en ja hoor toen lukte het me wel en kreeg ik een stevige lemoncurd!!!

Anke

Heb je dat recept misschien nog ergens... O-)