1

Onderwerp: hoe testen jullie de vullingen???

Nou het onderwerp zegt het al, hoe testen jullie de vullingen uit.
Ik heb net een bokkepootvulling gemaakt en wij beide vonden hem niet lekker, wat in houdt dat ik de buik van de vuilnisbak aan het spekken ben en dat vind ik jammer.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie dat doen, want ik heb nog tot eind van de maand om eruit te komen wat we lekker vinden, want 1 maart wordt onze dochter 1 en dan moet ik de dag ervoor een lekkere taartvulling hebben.
Hebben jullie testtips???
Alvast bedankt.

Groetjes Sylvia
een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd.

2

Re: hoe testen jullie de vullingen???

Er zijn maar weinig vullingen die ik niet lekker vind :lol:
Maar ik proef ze gewoon van tevoren, dus voordat ze in de taart gaan. Dat ik dat doe, dat proeven, is ook pas sinds kort, nadat ik een hele taart moest weggooien omdat de vulling z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

omdat mijn broertje bijna zijn verjaardag viert had ik laatst met hem een grote testmiddag gehouden.
ik had gewoon een simpele cake gemaakt en die ik 10 stukjes gesneden. al die stukjes heb ik 2x gevuld, dus 10 verschillende combi's.

en toen heeft hij het allemaal getest (ik had nog gezegd van alles een beetje, maar hij wilde alles helemaal opeten en daarna was hij misselijk)

daarbij heb ik simpele combi's gedaan.

ik had bijvoorbeeld botercreme, en dan een beetje met chocolade gesmolten, en chocoladepasta, met stukjes fruit, toevallig vond ik hagelslag in de kast, dus dat er ook op. bbr, witte chocolade ganache, maar gewoon van alles een kleine hoeveelheid maken en dan een proefmiddag houden.

(ik had van alle vullingen ongeveer 1/4e recept genomen...)

veel proefplezier ;)

4

Wat vind je lekker wanneer je taart van de bakker eet? Of: Wat is jullie favoriete dessert? Zoek daarvan het recept en voilà! Bij een taart die ik met marsepein of fondant (=behoorlijk zoet) bekleed, kies ik altijd voor fruit en/of een friszure jam, in combinatie met een romige vulling.

Misschien heb je iets aan deze lijstjes?

lekkere combinaties

overzicht vullingrecepten

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

de botermix van de webshop !!!gecombineerd met van alles
gaat dus op wens van klant
of gewoon slagroom wel ff dijkje aanleggen

je moet je klanten eigenlijk ook niet teveel keuze geven
als ze al iets perse willen hebenhebben hoor je het wel
en anders gewoon een makkelijke vulling.
zo denk ik aan meerder combies en zegt de mam
aardbeienjam is goed genoeg hoor

cateren is ook gebakjes maken :)

6

en dan doe ik idd de jam maar ook botercreme
iedereen tevreden

cateren is ook gebakjes maken :)

7

bedankt voor jullie reacties. ik heb de lijst vullingen op mijn computer staan en de bokkepootjesvulling leek mij erg lekker en dat viel me zwaar tegen. Vandaar dat ik hier deze vraag heb gesteld. Ik heb al 1x een taart gemaakt gevuld met banketbakkersroom en aardbeienvlaaivulling (iedereen vond hem erg lekker), dus leek het me leuk om een andere vulling te maken, maar er zijn ook een hoop kinderen bij, dus daar moet ik ook een beetje rekening houden. Ik ga de saromavulling denk ik testen, maar dan even zonder cake, want als ik hem weer moet weg gooien, word ik niet vrolijk hahaha.
De tip om een test middag te houden vind ik een hele goede, dat ga ik ook zeker een keer doen. Jam, fruit en botercreme wordt hier veel gebruikt lees ik en die geven jullie ook aan als tips, dus ik ga daar maar eens wat mee proberen.
Ik ga toch nog even bij de lijst kijken, iedergeval bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik hou jullie op de hoogte wat de keuze wordt hahaha.

Groetjes Sylvia
een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd.

8

Grote favoriet hier is aardbeienbavarois!

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

9

Ik heb meestal slagroom met vruchtjes, of slagroom met jam, vind iedereen lekker. Vind botercrememix niet echt wat, maar de meeste vinden dat w

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

ik heb laatst een taart gemaakt met 2 lagen ananasbavarois, die viel erg goed in de smaak

11

ik laat ze altijd door m'n vriend proeven hihi :D (zelf ook wel hoor...) en dan afwachten of het goedgekeurd wordt.

mijn favo is gewoon botercreme met veel vanilleessence en aardbeienjam.

12

Ik maak vullingen die me lekker lijken, dus met ingredi

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

13

Het lekkerste vind ik nog steeds of inderdaad aardbeienbavarois maar dan wel de eenvoudige versie van slagroom waar ik de aardbeienvlaaivulling doorheen doe en dan wat gelatine erdoor heen. Of gewoon slagroom en de aardbeienvlaaivulling. De botercreme (dan wel zelf gemaakt met roomboter en een of ander smaakje) gebruik ik alleen onder de marsepein, niet als vulling, dat vind ik ook niet lekker.

14

ik ga meestal voor "safe" en dat is:
altijd de onderste laag banketbakkersroom en de volgende laag dunne lag jam met slagroom erop (of saroma-slagroom)