1

Onderwerp: mijn eerste bonbons

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WC4QXPZA.jpg

Na de bonbonworkshop vorige week, heb ik de smaak te pakken. Gisteren bij de Bijenkorf een siliconen bonbon vorm voor 16 bonbonnetjes gekocht. Vandaag natuurlijk meteen aan de slag.

het is pure chocolade gevuld met o.a.: ganache van mokkachocolade, ganache van pure chocolade en ganache met pure framboze chocolade allemaal Cote d'ore.

Dat zal heerlijk smaken. Het zijn zeker niet de laatste, want dit is toch ook wel weer heel erg leuk.

2

Re: mijn eerste bonbons

Ziet er mooi uit. Ik hou niet van pure chocolade dus doe mij maar melk maar ziet er wel leuk uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

jolanda71 schreef:

Ik hou niet van pure chocolade dus doe mij maar melk

Ik hou van álle chcolade :lol:

Ooit ga ik me er ook aan wagen! Ooit :D

Ze zien er heerlijk uit... maar het klinkt ook zo geweldig! Die vullingen :9

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Verrukkelijk, hier echt pure chocofans en ganache, yammie de yammie!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Zien er lekker uit!

Blijft ganache dan zacht? Ik ken het eigenlijk helemaal niet. Maar als ik het op een taart zie heb ik altijd het idee dat het hard word. En voor in m'n bonbons wil ik het liefst een zachte vulling.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6 Laatst bewerkt door nnicole1234 (17-02-2008 19:35)

Kijk, en dan wordt het lastig voor mij...

Een taart kan ik voor iedereen maken zonder er zelf met mijn mond aan te zitten, cupcakes wordt al een stuk moeilijker maar bonbons...daar moet ik er dan minstens een paar dozijn meer van maken want die gaan achter elkaar naar binnen vrees ik. :D :S

7

Haha, herkenbaar. Maar ook logisch aangezien een bonbon lekker klein is en makkelijk weghapt (buiten het feit dat chocolade zowiezo al onweerstaanbaar is) en een taart meteen zo veel is.
Ik maak dus ook iets meer bonbons dan ik weg wil geven. Zodat m'n man en ik allebei ook nog minstens 2 bonbons hebben. Oke, meer zou lekker zijn maar kan me gelukkig goed beheersen. Maar op het moment (ben aan het lijnen) maak ik dus echt g

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

8

Zien er verrukkelijk uit! Puur.... mijn favoriet!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

9

hey josette,
leuk dat je alweer bonbons hebt gemaakt. Zien er professioneel uit, zelfs met glans!! :D
Had je temperatuur ook gemeten enzo? of dat nog net weer niet?
kVind ze iig er goed uit zien

10

leuk! Is het een moeilijk werkje??

Je hart fluitsert, luister goed!

11

Leuk werk is dat h

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

12

Die zien er heerlijk uit.. ze smaken vast nog veel lekkerder....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

13

Die zien er echt verukkelijk uit!

Groetjes Tweety!

14

Ohhhh, ook jammie...:9
Heb zelf chocoladeflikken gemaakt. Helaas geen foto. Maar ook zo verschrikkelijk lekker. :9
Hoe vul je dan de bonbons. De vorm vullen en dan uitikken, zoals de chocolatier ons voor deed met het ei???
Heb je je ei al aangebroken? Hier ligt deze nog steeds in de koelkast. Vind het zo zonde om deze aan te breken!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

15

..............Kwijl.....................kwijl......................kwijl.........................slik................

Ooooooooooooh......wat heeeeeeeerlijk!!!!!

Zit er al een tijdje aan te denken om ook bonbons te maken, maar........tja.....geen idee waarom niet........

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

16

Eigenlijk is het heel simpel. Vorm vullen met vloeibare chocolade (nee, niet getemperatuurd of zo). Dan weer wat leeg laten lopen (klieder klieder). De ganache was nu iets te dun, dus iets langer in de koelkast laten opstijven en dan er een beetje in het chocolaagje doen, en daarna weer een laagje vloeibare chocolade. En dan weer in de koelkast. De ganache blijft redelijk zacht. Ze zijn heerlijk, vooral die met frambozensmaak (chocolade in frankrijk gekocht). Heb nog veel ganache over, dus de 2e lading wordt snel gemaakt voor mijn chocoladeverslaafde collega's.

Maar nu eerst een taart frutselen voor de moeder van mijn vriendin.

17

erg lekker, ziet er uit of het zo uit de winkel komt.

greetings, Natas