Onderwerp: Candy Chocolate?
Wat is nou precies Candy Chocolate? Heb al rondgekeken hier maar kan er eigenlijk niet zo veel over vinden (op de Legoblokken na van PatisStance).
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Candy Chocolate?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wat is nou precies Candy Chocolate? Heb al rondgekeken hier maar kan er eigenlijk niet zo veel over vinden (op de Legoblokken na van PatisStance).
Ik ken het niet. Maar gezien de naam zou ik denken aan van die gekleurde nepchocolade om te smelten en in vormpjes te gieten. Candy melts ofzo.
Ja, heb wel Candy Melts gevonden in de webshop maar dat klinkt meer als snoep dat je kan smelten, niet als chocolade.
Ja, heb wel Candy Melts gevonden in de webshop maar dat klinkt meer als snoep dat je kan smelten, niet als chocolade.
Dat is "nep chocolade" smaakt ook anders, geloof dat de kleurtjes vanille smaak hadden.
Ze zijn van wilton geloof ik, en kan er ook leuke lollies mee maken je smelt ze netals chocolade wat ik begreep.
Ja Naara maar volgens mij is candy chocolate ook nepchocolade.
Ik bedoel, net als cany melts nep, snoep, hoe je het noemen wilt.
Aha, dan snap ik dat stukje alvast.
Nu nog hoe je er aan komt (of hoe je het maakt).
Aha, dan snap ik dat stukje alvast.
Nu nog hoe je er aan komt (of hoe je het maakt).
de hebshop
http://www.deleukstetaartenshop.nl/inde … ath=74_103
Ja, die had ik dus al gevonden. Maar dat zijn Candy Melts, geen Candy Chocolate.
Naära, PatisStance bedoelt hier de candy melts hoor, dat wordt vaak verward met candy chocolate, zo kun je het ook noemen want het is dus inderdaad zoals de anderen ook al zeggen geen chocolade maar je smelt het hetzelfde en kun je er dus leuke vormpjes mee maken.
Als je dit echt niet bedoeld dan heb je het over de nepchocolade die gebruikt wordt voor veel kindersnoepjes enzo, de cacoagehalte is zo laag dat het geen chocola meer mag heten... maar zelf denk ik eerder dat je die van PatisStance bedoeld of niet?
Ja, die bedoel ik inderdaad. Maar aangezien ze het echt over Candy Chocolate had dacht ik dat dat dus anders was dan Candy Melts.
Maar het smaakt dus niet naar chocolade? Is het gewoon een zoete snoepsmaak?
Ik heb ze nog nooit geproefd, dus ik weet niet hoe ze smaken.
Maarre... wat wil je ermee doen dan? Je kunt namelijk voor een heleboel dingen ook gewoon echte chocolade gebruiken. Als je dan witte callets van Callebaut neemt, smaakt het ook lekker, en je kunt ze zelf kleuren.
De bruine callets smaken natuurlijk het lekkerst maar ja die zijn bruin
Gewoon weer eens wat anders. Heb nu al een aantal keer de gevulde zeevruchtbonbons gemaakt en toen ik dit zag staan vroeg ik me gewoon af wat het was en hoe het smaakt.
Ja, die bedoel ik inderdaad. Maar aangezien ze het echt over Candy Chocolate had dacht ik dat dat dus anders was dan Candy Melts.
Maar het smaakt dus niet naar chocolade? Is het gewoon een zoete snoepsmaak?
Hoi Naära, het smaakt naar vanille en heeft dezelfde bijt zeg maar als chocolade, ook smelt het zo in je mond, vrij romig dus, niet zo romig als witte chocolade maar wel lekker hoor. Het heeft als grote voordeel boven chocolade smelten (tenzij je natuurlijk echte chocosmaak nodig hebt voor bonbons enzo) dat het vrij snel uithard, dus je giet het in de vormpjes, even in de koelkast en binnen een half uur kun je het zo uit het vormpje ploppen, dat gaat overigens ook heel makkelijk.
Ik heb allemaal van die candy vormpjes (uit de webshop), ziet er heel leuk uit op een cupcakeje of op zo'n lolliestokje. Maarja inderdaad je kunt het niet vergelijken met de chocoladesmaak...
Het kleurt overigens wel heel makkelijk vond ik zelf.
Sukses! :-)
Bedankt! Ik ga eens een zakje op mijn verlanglijst zetten. Altijd leuk om eens te proberen. Of als versiering (hebben hier bij de taartenwinkel erg leuke chocolade/snoepvormpjes) of als snoepje.
Hmmm, toch misschien maar even wachten tot ik klaar ben met bakkeren...
In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties, ben weer wat wijzer!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Candy Chocolate?