1

Onderwerp: mooi rood?

Misschien een stomme vraag, maar ik zie hier vaak van die mooie kleuren voorbij komen: hoe krijgen jullie nou van dat mooi diepe rood? Heb het gisteren geprobeerd, in m'n zelfgemaakte MMF,  maar ik heb er uiteindelijk wel een half potje Christmas Red doorheen gekneed en toen ben ik gestopt omdat ik het zoveel vond maar het was nog steeds niet echt rood. Meer rozerood. Hoe krijg ik diep rood?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

2

Re: mooi rood?

eh.........rood kopen O-) ik probeer zelf geen rood meer te maken, kost me idd veels te veel kleurstof en dan is het nog niet naar mijn zin (hetzelfde met zwart trouwens, begin ik ook niet meer aan)
en voor bordeaux kleur doe ik er violet doorheen

Alles goed???? nee 3 fout

3

Tja, daar was ik al bang voor....  Jammer, want ik vind de fondant van de webshop niet zo lekker, hij ruikt zo chemisch en smaakt wat zurig... Nou ja. Tis 't

Groetjes Wendy

4

lune schreef:

eh.........rood kopen O-) ik probeer zelf geen rood meer te maken, kost me idd veels te veel kleurstof en dan is het nog niet naar mijn zin (hetzelfde met zwart trouwens, begin ik ook niet meer aan)

Voor mij geldt precies hetzelfde; rood en zwart koop ik voorgekleurd

5

Okee, jullie hebben me omgepraat....

Groetjes Wendy

6

Rood maken gaat met marsepein beter! Dat kleurt zeker na een poosje 'inwerken' wel echt rood!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Ik denk dat je veel mooie rode taarten ziet hier van marsepein ;) :-D Bij mij wordt het inderdaad prachtig rood, ik had eerst die Christmas Red van SK (High Strength kleur, die is er niet meer maar volgens mij krijgt Inge een nieuwe binnen binnenkort), nu heb de Xtra rood van Sugarflair die kleur ook heel mooi.
De rode fondant kant en klaar van PettinIce, vind ik eigenlijk niet zulk mooi rood, en is ook erg brokkelig, maar samen met roze ;) marsepein wordt het wel weer goed :-D
Zo zie je al, het is altijd een beetje zoeken en proberen voordat je het juist hebt :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Kokkie, er zijn verschillende soorten fondant hoor, bijvoorbeeld Ballina en Icecraft, die ruiken of smaken niet zurig of chemisch. Tenminste, dat vind ik dan ;)

Ik meng voor rood de Poinsettia van Squires Kitchen met Christmas Red van Wilton. En dan gaat er wel v

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Met poinsettia en marsepein krijg je echt goed rood!

Ik kocht het ook eerst voorgekleurd maar dat doe ik nu niet meer :). Dus Lune (en anderen) je kunt gewoon rood zelf kleuren!

Paar tipjes: gebruik marsepein en kleur het minimaal 2 dagen vantevoren.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Ik heb laatst  mmf gemaakt,van roze marsmallows van de hema en toen rode kleurstof erbij,hoefde toen niet eens zoveel erbij te doen,werd mooi rood!!!

11

Ik maak de MMF ook altijd van tevoren, omdat het effe duurt voor de kleur goed ingetrokken is; maar het viel me gewoon tegen hoeveel rood erdoorheen moest. Vandaar m'n vraag. En ik ben idd begonnen met roze marshmallows, dacht al dat dat wat zou schelen... Die andere soorten fondant, waar bestel ik die dan?

Groetjes Wendy

12

Ook bij de webshop :)
Daar is PettinIce, RegalIce, Ballina & Icecraft te koop. Onder 'rolfondant wit' vind je de diverse merken, Icecraft heeft een eigen 'categorie'. Die is er alleen in 2,5 kilo trouwens. Ik vind hem erg lekker en hij is min of meer 'reukloos'. Ik moet nog wel aan de consistentie wennen, even kijken hoe je het best er mee werkt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

Met Christmas Red kom ik echt niet verder als flink roze, hoeveel ik er ook door doe. Maar met "no taste red" krijg ik het toch echt mooi rood hoor. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit een rode taart heb gemaakt (geprobeerd maar had toen christmas red en dat ging dus niet :S).
Ik heb wel altijd wat rood "op voorraad" voor het maken van bijv. lieveheersbeestjes en zo. Zwart maken gaat ook prima, zolang ik inderdaad maar marsepein gebruik en het even de tijd geef om door te kleuren.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

14

ik heb de kleurstof rood (poeder) van de Waard (toko in Rotterdam) en ik ging voor de eerste keer proberen te kleuren, en ik had er veel verhalen over gelezen dat het moeilijk was en alles.
ik had aan de eigenaresse van de winkel gevraagd hoe ik het het beste kon gebruiken, en toen heb ik de kleurstof aangelengd met alcohol (marasquin) en heb ik het daarna gekleurd, en het is zooo waanzinnig rood geworden! dus die kleurstof is zeker een aanrader! daarna was trouwens wel mijn mmf een beetje plakkerig, maar hoeveel poedersuiker ik ook toevoeg, het doet niets af aan het intense rood :) ik ben echt uiterst tevreden :)

15

Okee! Allemaal goede tips, hier kan ik wat mee. Mijn MMF is uiteindelijk idd flink rozerood geworden, niet het echte rood wat ik wilde maar voor deze keer toch acceptabel... Volgende keer ga ik a) marsepein proberen b) proberen aan die Toko-kleurstof te komen en/of c) die andere rode kleurstof te kopen en/of d) de voorgekleurde andere soort rolfondant te bestellen. Komt goed.
Allemaal bedankt voor de tips! Ik ga een harttaart maken voor een samen-gaan-wonend stel, jullie zien hem wel voorbij komen in de taartenparade....
groetjes Wendy

Groetjes Wendy

16

Fijn om te weten heb gelijk rood EN zwart kant en klaar gekocht.

Waarom moelijk doen alt het makkelijk kan hehe

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

17

Hoi, ik heb gisteren marsepein rood gekleurd met de kleurpasta van de webshop en ik heb een hele mooie echte rode kleur gekregen. En als het idd een nachtje heeft gelegen is het nog intenser van kleur!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"