1

Onderwerp: Kan marsepeinen figuur bovenop slagroom?

Ik heb vandaag als proefje een taart gemaakt met een ouwel van Nemo.
De vulling is slagroom (overigens heel lekker en zelf gemaakt)en ananasconfituur.
De taart heb ik bestreken met slagroom en ouwel erboven + verder afgewerkt met chocoladeschilfers en gekleurde bolletjes.

Nu,voor de jongste ga ik,zoals eerder getoond een Bumba maken uit marsepein.
Gaat de marsepeinen Bumba niet smelten,uitlopen op de slagroom?
Graag advies van echte kenners ;)

Straks show ik de Nemo taart wel nog ;)

2

Re: Kan marsepeinen figuur bovenop slagroom?

Inderdaad, een plaatje van marsepein kan smelten wanneer je dat op slagroom legt. Hier op het forum willen de meesten dat risico niet lopen en bekleden daarom de taart met marsepein of fondant(met daaronder een laagje botercreme) en daar dan het plaatje op.

Wil je toch graag met slagroom werken, dan zou ik de ruimte waar je het plaatje wilt hebben, afsmeren met botercreme en rondom de slagroom spuiten, zodanig dat je het plaatje er niet mee raakt.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

ja, gaat zeker smelten hoor, je bumba, maar je kan hem altijd op de taart zetten 5 minuten voor je hem opdient, dat houdt hij zeker uit ;)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Ik heb nu een paar taarten gemaakt met slagroom en marsepein plaatje gecombineerd. Ik smeer een superdun laagje jam zonder pitjes op de plaats waar het plaatje komt, aan de randjes komt het wel in contact met slagroom, en daar smelt het langzaam. Dus ik zou zeker geen plaatje zo op de slagroom leggen!

5

Goh,dat is een moeilijke....
Als ik nu inderdaad het plaatje er net voor het opdienen opleg?
Ik heb echt wel de indruk dat mijn slagroom superdik en stevig is.
Ik ga dit weekend de plaatjes maken en invriezen.
Wat ik wel moeilijk vind,is als ik de ouwel op de slagroom leg,dat de ouwel omkrult.
Ik heb er wat piping gel onder gedaan,maar die maakte de ouwel een beetje vochtig.
Ik moet nog veel leren blijkbaar ;)

6

Als je het bumbaplaatje er kort voor het opdienen oplegt gaat het prima!!!!!!!!!
Ik smeer weleens taarten af met slagroom om ze daarna met marsepein te bekleden. Dat gaat ook goed, mits je dat niet de dag ervoor al doet. Maar een uurtje lukt bij mij altijd prima.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep