Onderwerp: Jaja, bewaren en andere vragen

Ik had gezocht naar antwoorden op de volgende vragen maar ik kwam er niet helemaal goed uit dus hier komen ze;

a.s zondag moet ik 2 taarten afhebben, zondag heb ik geen tijd om er iets aan te doen dus ik heb alleen vandaag en morgen. Aangezien de kapsels niet in mijn vriezer gaan passen.. zal ik de kapsels vandaag bakken en morgen vullen en decoreren. Of morgen bakken, vullen en decoreren?
En als ik ze zaterdag af heb.. is het dan beter om ze gedecoreerd en al in de koelkast te zetten of buiten de koelkast? Ik heb niet van die taartdozen dus ik zou ze in een pedaalemmerzak doen. Ik ga ze decoreren met fondant en vullen met de botercrememix en jam.
En nog een vraag: als ik ze meeneem zondag ben ik van plan om ze gewoon op een dienblad of een plateau te zetten, kan ik dat gewoon zo hoppa doen of kan ik er beter een bakpapiertje onder doen?

Groetjes Natalie

2

Re: Jaja, bewaren en andere vragen

Je kan je taart het beste bewerken als deze een dag oud is. Dus dan zou je vandaag moeten gaan bakken. Ik doe ze ook altijd in een (pedaalemmer) zak want ik heb ook nog geen taartdozen. Of je ze in de koelkast moet bewaren weet ik niet! In principe kan jam met botercreme best een poosje buiten de koelkast maar ik weet niet precies hoe lang. Zelf doe ik altijd een taartonderlegger (met zo'n kantje) onder de taart, dat vind ik zelf een frisser idee.

succes, en misschien weet de volgende die reageert antwoord op je onbeantwoorde vragen!

Alvast bedankt in ieder geval!

Groetjes Natalie

4

Omdat ik ook nog geen dozen had,heb ik de taarten op een onderlegger van alufolie gezet ( stuk karton bekleden met aluminium folie) als je het netjes doet ziet het erg erg leuk uit ;)

5

Ik bak nooit een dag van te voren de kapsels. Ik zou dus zaterdagochtend bakken, 1 taart 's middags en 1 taart 's avonds decoreren en afwerken.
Qua vulling hoeven ze niet in de koelkast, je kan ze dus gewoon in een pedaalemmerzak doen en dan in een koele kamer zetten.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

Heel erg bedankt voor de antwoorden. Ik ga ze denk ik morgen bakken, vullen en decoreren.  Dat van karton met aluminiumfolie is ook een goed idee!

Andere reacties zijn nog steeds welkom :)

Groetjes Natalie