1

Onderwerp: tijdje geleden....

Lang niet op het forum geweest......wel Veel heel veel gebakken! Gewoon lekker met weinig toeters en bellen. Dit weekend voor het feestje van mijn zusje koken ze wordt 31. Italiaans buffet en ze krijgt als het gaat lukken een barbietaart op het oililytaartplateau (ik had heel veel punten gewonnen met een sinterklaasspel)
De basis voor de taart staat nu in de oven (stijgt het blik uit!!!!), ik maak het in een poffert (=gronings heerlijk!)vorm....hoop dat, dat lukt. De jurk wordt ''oilily' blauw met witte stippen. MMF plakker de plak,maar ik ga het weer proberen.

Over 4 weken gaan we het eten verzorgen op het feest van mijn schoonmoeder ik wil dan graag petit fours maken. Iemand tips hoe ik dat handig kan aanpakken voor 60 personen...ik zal ook nog even verder zoeken op het forum.

Nu eerst de stippen barbie.

2

Re: tijdje geleden....

Voor ca. 250 petit fours heb ik deze howto aangehouden.
Met 2 à 3 taarten van 25x25 moet je een eind komen voor 60 personen :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Het handigst en snelst gaat het bekleden als je ze in 1 kleur doet, 1 lange lap rolt die qua breedte gelijk is aan de lengte van je plakken kapsel. Leg een plak erop en draai door, en snijd af. Volgende en volgende enz.
Volgens mij is deze uitleg niet te volgen :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Carin schreef:

Het handigst en snelst gaat het bekleden als je ze in 1 kleur doet, 1 lange lap rolt die qua breedte gelijk is aan de lengte van je plakken kapsel. Leg een plak erop en draai door, en snijd af. Volgende en volgende enz.
Volgens mij is deze uitleg niet te volgen :s

Ik begrijp je wel hoor! :thumb:

Groetjes Tweety!

5

super bedankt voor jullie tips...ik begrijp het ook.
Zit nu midden in mijn barbie en de italiaanse schotels
Twee mislukte taarten verder Conclusie:de poffert vorm is een slecht idee, de boel wordt niet gaar. Stress neemt toe, nu heb ik net een nieuwe basis en die moet eigenlijk vanavond afgemaakt. Zodra alles is afgekoeld frobelen met mijn MMF....en rustig door blijven ademen.
Wordt vervolgd....
Hopelijk met foto's van een gelukte eerste Barbie