Onderwerp: 1e bruidstaart! en Captain cake to the rescue ;)
Mijn eerste echte traditionele bruidstaart is een feit! Onze lieve buurtjes zijn vandaag op valentijn getrouwd en ze kennen elkaar ook precies een jaar en zijn in blijde verwachting! Die lieten er geen gras over groeien
. Ik mocht de bruidstaart maken. Had al wat voorwerk met het bruidspaartje gemaakt, en ben maandagavond aan de roosjes begonnen. En toen tot overmaat van ramp kreeg ik voor de 2e! keer de griep, boehoeeee!
Maar ik hem mijn eigen captain cake! En woesjjj, hij kwam to the rescue
, hahah. (Captain cake is mijn manlief voor degenen die de topic ooit gemist hebben, niet zoeken he
).
Manlief heeft me dus gisteren verder geholpen bij de vullingen en het kneden en ik heb de rest afgemaakt gewapend met een stofmondkapje op. De vullingen waren op verzoek bokkepootjesvulling en citroenkwark met lemon curd. De taart heb ik ook op verzoek nagemaakt van hier (van Annemieke geloof ik, nog bedankt he!).
Iedereen vond hem zeer geslaagd, menigeen dacht dat ik als beroep bankebakker had, en zelfs de catering stond verbaasd te kijken toen ik vertelde dat ik voor het eerst roosjes heb gemaakt (ik kan dat wel zien ook hoor!). Dat doet je toch wel even glunderen! Nou genoeg hierover, hier is de bruidstaart:
Oh ja, niet vergeten: ik heb de afgelopen 3 dagen dus niet kunnen reageren op al het moois weer, dus jullie hoeven hier ook niet op te reageren hoor, ik wil hem alleen even showen!
groetjes Marije
ps. Marianne, ik ben dus ook nog niet veel verder
maar na dit weekend stalk ik je weer met mailtjes 

en dat terwijl je ziek was/bent! Beterschap!
, iemand nog tips tegen kriebelhoest? Wordt er stilletjes-aan een beetje desperate van! Gelukkig kun je een virus niet doorgeven via de computer (hoest, hoest)