1

Onderwerp: Marsepein echte of neppe

Ik heb nu recepten gezien voor marsepein met amandelextract en met echte amandelen, maakt het nog veel uit. ik neem aan dat met amandelextract direct gebruikbaar is?? en met echte amandelen moet rijssen (goed geschreven?)?

2

Re: Marsepein echte of neppe

vrijwel iedereen koopt het volgens mij (webshop)

ik heb het een keer geprobeert te maken voor mijn dochter die allergie heeft,
maar het werd toen afgeraden ivm bloem wat bij het recept wat ik had er door moest. (was zonder amandelextract) dus ik ben overgestapt op fondant,
dat koop ik namelijk kant en klaar, daar kan mijn dochter wel tegen.

zelf MMF (marshmellowfondant) maken van marshmellow's gaat wel goed,
en heb je niet veel voor nodig, daar staan ook recepten van hier op het forum.

succes als je het gaat maken!

3

Ik heb geen ervaring met die nepmarsepein, maar wel eens begrepen dat je dat niet kunt uitrollen, brokkelt dan uit elkaar, is eigenlijk alleen geschikt om balletjes van te maken om op te snoepen.
Marsepein gemaakt van amandelen hoeft niet te rijzen (zo schrijf je dat dus ;) ), een deeg met gist erin zoals voor brood moet rijzen voordat je het bakt en biscuitmix bijvoorbeeld rijst (= wordt hoger) als het in de oven staat.
Wat zou ik doen? Marsepein kopen! Webshop, toko, notenkraam op de markt, Sligro...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

dat is inderdaad een wereld van verschil, je kan er niks mee en het smaakt nergens naar...als je de marsepein van de webshop geproefd hebt en die dus lekker vind( !).
Je hebt de marsepein van 1:3 nodig!

5

Kan je bij de sligro ook goede marsepein kopen?

6

Ze hebben het wel... te minste gisteren, maar is erg duur 11 euro nog wat, ex BTW, wel de goede kwaliteit, per kilo. Zit in een emmertje. Maar of het ook hele lekkere is, ik heb het nog nooit geprobeerd. Moet bijgezegd worden dat wij in H'sum maar een miniSligro hebben en dat het assortiment per Sligro kan verschillen...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

de marsepein met amandelextracten is een versie gemaakt zonder noten omwille van allergie

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

ik had op je webalbum gekeken, je hebt mooie letters op de taarten. hoe maak je die van een voorbeeld of zijn het vormpjes?

9

ellenkocky schreef:

ik had op je webalbum gekeken, je hebt mooie letters op de taarten. hoe maak je die van een voorbeeld of zijn het vormpjes?

ik weet niet of dit op mij slaat, maar indien ja, ik maak ze met de hand of met de tappits van de webshop ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

10

ik had marsepein gekocht bij een echte bakker en hierna heb ik die van de webshop geprobeerd en deze was ten eerste veel lekkerder en ten tweede kleurde het marsepein van de webshop tien keer beter.met dat andere marsepein had ik veel kleurstof nodig en nu niet meer.ik vindt het stukken beter en het is ook nog goedkoper.

groetjes miranda

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.