1

Onderwerp: durf het bijna niet te vragen...

(aangezien er al haast een paniekreactie onstaat bij de naam BUMBA...)

Maarrrrrr, ik heb een zoontje die deze clown erg leuk vindt. Ik ga dus aan de Bumba voor zijn verjaardag.

Volgende maarrrrr; hoe krijg je de verschillende kleuren marsepein in vertikale stroken aan elkaar? Dus niet een rode ondergrond en daar dan oranje stroken opplakken, dat vind ik niet mooi. Het moet aan elkaar vast zitten zeg maar. Zoals de tent eruit ziet bedoel ik.

Gewoon de kleuren iets dikker naast elkaar leggen en dan verder uitrollen? Maar dan wordt het volgens mij niet recht.

Van degene die Bumba nog kunnen verdragen hoor ik het graag!

2

Re: durf het bijna niet te vragen...

Als je met 1 kleur bekleed en dunne repen van de ander kleur er op legt en wat aanduwt aan de randjes lijkt dat alsof ze effectief naast elkaar liggen.

3 Laatst bewerkt door annette (13-02-2008 22:30)

Ik zou de taart na het insmeren met de botercreme eerst een uurtje in de koelkast doen, zodat de buitenkant lekker hard wordt. En dan gelijke reepjes snijden van de 2 kleuren die je wilt gebruiken, je taart uit de koelkast halen, en dan de reepjes strak tegen elkaar aan om en om op de zijkant plakken. Doordat de botercreme hard is heb je weinig kans op 'uitpiepende' botercreme... 
Dan voor de bovenkant een rond uitsnijden net zo groot als je bakblik (kan je het beste even meten met een bakpapierje die je op maat knipt). Alleen moet je dan om het naadje weg te werken nog even bv. een kabelrandje langs de bovenrand leggen.

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

4

Dat zijn nog eens handige meedenkertjes! Bedankt.