1

Onderwerp: Smoother FMM

Even een vraagje aan de mensen die de smoother FMM gebruiken.
Gebruiken jullie de Smoother FMM ook voor marsepein? En plak dat er dan niet aan vast?
Ik wil hem aan gaan schaffen maar ik gebruik bijna nooit fondant.

Nog even een vraagje over marsepein. Als ik hem uitrol en over de taart doe wil het nog wel eens het geval zijn dat je de taart erdoor heen zie. Ik denk dus dat ik mijn marsepein te dun uit rol. Hoe dik doen jullie hem uitrollen.

klik hier voor mijn website.

2 Laatst bewerkt door Keetie (13-02-2008 13:48)

Re: Smoother FMM

ik gebruik alleen maar marsepein, en gebruik de smoother, en plakt er niet aan vast hoor..

als je de taart erdoorheen ziet rol je idd te dun, ik rol "op t oog" en ik denk dat het ong 1 cm dik is dan... TIP: gebruik je wel botercreme? hiermee kun je de taart insmeren en glad maken, waardoor je de taart ( en de kleine inperfecties die iedereen wel heeft ;) ) lekker weg kan smeren! en daardoor valt de marsepein ook veeeeel mooier...

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

3

Keetie schreef:

als je de taart erdoorheen ziet rol je idd te dun, ik rol "op t oog" en ik denk dat het ong 1 cm dik is dan...

Een centimeter? Is dat niet gigantisch dik (en niet lekker meer)?
Ik rol het uit tot net 3 mm ofzo :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

4

whahaha, misschien zal ik een even een lineaal pakken om te kijken hoe dik een cm is ...

...

ja idd, 1 cm is idd extreem dik! :lol:
ik denk dat het bij idd ook 3 mm is............

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

5

:D :D :D ...ja mijn marsepein is ook lang geen 1 cm hoor...:D
Het is zo dik dat ie net niet scheurt bij het bekleden..beetje op gevoel maar de taart zie je er niet dooheen.

6

heel erg bedankt voor de reactie's :thumb: .
ik gebruik altijd boter creme. ik zal hem de volgende keer maar gewoon wat dikker uit rollen.

klik hier voor mijn website.

7

nnicole1234 schreef:

:D :D :D ...ja mijn marsepein is ook lang geen 1 cm hoor...:D
Het is zo dik dat ie net niet scheurt bij het bekleden..beetje op gevoel maar de taart zie je er niet dooheen.

...is mijn vraag ook meteen beantwoord: normaal "bekleed" ik mijn taarten met gekleurde slagroom, is inderdaad iets minder strak, maar hier vinden de meesten het 't lekkerst. Vandaag voor 't eerst een taart bekleed met marsepein, maar inderdaad gaat het hele zaakje scheuren.
Heeft iemand daar nog een foefje tegen??
Ik vraag me trouwens af of ik het wel goed heb gedaan met het vullen: eerst een "dijkje" (behoorlijk hoog, trouwens) botercreme, daar"tussen" als het ware de vulling, over de cake ook nog wat botercreme en daarover de marsepein???
Volgens mij blijven je tanden er spontaan in staan, zo mierzoet als dat zal zijn...
Kan ik onschuldig blijven kijken als 'ie morgen geproefd moet gaan worden in mijn bijzijn???