Onderwerp: marsmellow fondant
Hoi,
iserin de webshop mmf te verkrijgen? en zo nee, waar bestellen jullie het anders? hahaha daar ben ik weer!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsmellow fondant
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi,
iserin de webshop mmf te verkrijgen? en zo nee, waar bestellen jullie het anders? hahaha daar ben ik weer!
Voor zover ik weet maakt iedereen het juist zelf, omdat het zo makkelijk en goedkoop is. Als je fondant wilt kopen kun je beter eentje kiezen van de webshop, die zijn uitgebreid getest door iedereen en daar zitten een paar hele goeie tussen!
Marshmellow's koop je bij de Hema, C1000,Sligro en Jamin heeft ze ook!
Gewoon naast de spekjes, dus bij het snoepgoed.
Met de rose en witte heb je gelijk twee kleuren..
Bij trenddecor kun je ook kant en klaar marshmellowfondant kopen.
Ik heb altijd die van trenddecor, die is echt voordelig, daar kan zelf maken nauwelijks tegenop. Nauwelijks dan he... zelf maken zal vast n
ik heb ook die van trend en decor en vind het erg fijn te verwerken
oke! Bedankt! Heb me inmiddels geregistreerd bij trenddecor,maar kan nog niet inloggen, was nog in verwerking! Ik baal enorm,want ik ben een taart aan het maken en dacht het te redden maar heb marsepein tekort! Sniksnik
hihi, dat had ik in t begin ook deb, maar op een gegeven moment ga je 5 kilo bestellen, en daarna steeds meer per bestelling ik heb ook nog maar net 2 kilo en moet van t weekend een stapeltaart maken, dus kan wel ong 500 gr missen, maar niet meer dan dat.. kom je t gezellig ophalen?
moet dus wel weer een bestelling gaan plaatsen bij de webshop... misschien kunnen we het samen doen, scheelt weer verzendkosten!!
Ik maak het altijd zelf. Eerst met de hand (zwaar en kost tijd maar het is natuurlijk wel heel goedkoop en leuk om het zelf gemaakt te hebben) en nu doet de KitchenAid het werk voor me. Dus tijdens de andere werkzaamheden draait hij op de achtergrond en daarna heb ik prachtige MMF.
Je kan het altijd eens proberen!
Als je tekort hebt voor een taart voor dit weekend kun je inderdaad altijd een keertje zelf mmf maken. En dan daarna bestellen
(of iets regelen met iemand die in de buurt woont natuurlijk )
En wie weet vind je het wel zo handig, fijn en goedkoop dat je het voortaan altijd zelf maakt
Dat kan natuurlijk ook nog
(maar mijn niet gezien hoor ... hoewel je weet maar nooit ... nood breekt immers wetten ... maar dan probeer ik het eerst bij iemand in de buurt (ja Joke, bij jou ).
hahaha het is gelukt hoor!!! En dat gaat best wel goed! heb het ff een beetje af laten koelen na het roeren en toen kon ik het zo uit de schaal pakken en goed doorkneden!
is het niet te zwaar om in de kitchenaid te kneden naara? wil ik ook wel proberen, hoe ga ik dan te werk. gewoon net als met de hand......?????
Geen idee hanane, ik heb het ouderwets met de hand gedaan hahaha!!!
is het niet te zwaar om in de kitchenaid te kneden naara? wil ik ook wel proberen, hoe ga ik dan te werk. gewoon net als met de hand......?????
Met de deeghaak, marshmallows smelten en in de kom doen. Dan beetje bij beetje de poedersuiker toevoegen en hem rustig door laten draaien (stand 1 of 2, niet te hard want dan heeft hij het te zwaar).
Ik draai m'n MMF meestal als ik 's avonds de afwas ga doen. Dan ben ik in de buurt, kan regelmatig wat meer poedersuiker erbij gooien en hij heeft rustig de tijd om te mixen en kneden. Daarna heb ik heerlijk zacht en mooi MMF wat ik nog heel even met de hand doorkneed (heeft maar heel weinig afwerking nodig maar dat verse zachte spul voelt z
bedankt! gaat ik zeker proberen, heb nog een zak mm liggen. dus je gooit er steeds poedersuiker bij tot je zelf het gevoel hebt dat het goed is of weeg je de poedersuiker af?
Ik weeg de poedersuiker wel af. En gooi dat er dan beetje bij beetje bij. En als het dan nog niet helemaal goed is gaat er toch nog een beetje poedersuiker bij. Maar dat zie en voel je vanzelf.
okidoki!!
Naära, ik heb het ook geprobeerd, net!
Ik had het eerst met de deeghaak gedaan, ik vond dat niet werken, dus toen met de platte menghaak, dat ging beter maar nog niet goed genoeg. Stom als ik was had ik het water vergeten erbij te doen, dus toen dat erbij zat ging het stukken beter.
steeds meer poedersuiker erbij doen (ik heb het niet gewogen, hoeveel gebruik jij dan?) totdat ik dacht, nu kan ik het wel kneden. Het plakte nog wat, dus bij het kneden nog wat poedersuiker erdoorheen gedaan.
Ik vind het superlekker smaken, maar weet nog niet hoe het verwerkt! Volgende keer een klein taartje maken om te kijken hoe en wat. (en had gisteren 2.5 kilo icecraft besteld, ha ha, zal je zien dat ik mmf net zo lekker vind om te verwerken!!)
kun je MMF ook met een gewone handmixer maken?
kun je MMF ook met een gewone handmixer maken?
Dat zou ik niet doen!!!
Met de hand maken is echt niet moeilijk hoor,een beetje plakkerig,maar het is zo klaar!!!
Uhu denk dat de mixer van ons oververhit wordt dan! ook oud ding maar goed.
Minnie Mouse schreef:kun je MMF ook met een gewone handmixer maken?
Dat zou ik niet doen!!!
Met de hand maken is echt niet moeilijk hoor,een beetje plakkerig,maar het is zo klaar!!!
deze week heb ik dus een poging gedaan maar het is op niks uitgelopen...Ik bleef maar een plakkerig geheel houden. Zit er nu toch aan te denken om bij trenddecor kant en klare MMF te bestellen
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsmellow fondant