1

Onderwerp: Voor het eerst een taart maken/versieren/bekleden

ik ga een chocoladetaart maken, in een hart vorm voor valentijnsdag.
Wat kan ik het beste doen om het te bekleden, met marsepein of fondant (rode taart)?? en heb je hard en zacht fondant, want ik ken ook glibberig fondant wat je over een cake enzo kunt doen van de ah. en maak je het fondant en de marsepein zelf? en moet ik na het bakken van de taart er nog iets over doen, ik zag al botercreme enzo?
ik ben eigenlijk best wel creatief van mezelf maar zie hier zoveel dingen om mee te bekleden voor de taart. Ik weet niet een wat het allemaal is.

Wie wil me hierbij helpen?

Ellen

2

Re: Voor het eerst een taart maken/versieren/bekleden

Hoi Ellen,
Welkom op het forum,
Je kunt een taart bekleden met fondant of marsepein. Bij de recepten kun je zien hoe je deze maakt. Hier in de linkse kolom. Je kunt bij de howto's kijken hoe je dit makkelijk eroverheen kunt krijgen.
Het is niet de glibberige fondant, dat is een soort glazuur en nog zoeter, dan zoet. Je gebruikt fondant, die je uit kunt rollen.
Botercr

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

oke dank je wel. ik moet het gewoon een keer proberen denk ik.
Maar waar kan ik al die ingredienten krijgen gewoon in de supermarkten?
Kleurstof heb ik al besteld dat krijg ik binnen maar de rest? AH?
en kant en klare fondant is te verkrijgen in de winkel of is wel te doen om zelf te maken?

4

en wat is Royal Icing, is dit vloeibaar, waar word het voor gebruikt?

5

Ellen, in de linkerkantlijn van dit forum vind je de FAQ's, als beginner zul je daar heel veel aan hebben.
Specifiek over Royal Icing: http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … tekent#_16

En ook vind je in de linkerkantlijn de webshop waar je alles kunt bestellen wat je (niet) nodig hebt ;).  Een waarschuwing voor [i]h

6

oke bedankt had namelijk nog niet onder het kopje -FAQ- gekeken!