Onderwerp: diameter taartkarton groter/even groot dan kapsel???

Tot nu toe gebruikte ik taartranden van een banketbakker onder mijn taarten maar nu wil een taartkarton proberen.
Moet die nu groter dan het kapsel zijn of even groot?? Zit te bedenken hoe het moet maar kom er niet uit!!
Volgens mij mag je dat karton toch niet zien??!!

Ik heb het in het begin eens geprobeerd maar de taart beschadigde behoorlijk bij het optillen.
Het lijkt me zo lastig om de rand van fondant (van de bekleding) precies op de rand van het karton te krijgen. Of moet dat net over het karton vallen?? maar dan kan je 'm weer niet optillen???!!! 
Snappen jullie???????

groetjes,

Alice

2

Re: diameter taartkarton groter/even groot dan kapsel???

Ik doe het kartonnetje altijd iets kleiner dan het kapsel. Optillen door een paletmes eronder te "steken" en 'm op te wippen.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Als je gaat stapelen zou ik het iets kleiner doen maar anders hoeft dat natuurlijk niet.
Dan is een kartonnetje al genoeg om m in een doos te zetten en mag ie best iets uitsteken. Zeker als je er verder gaan plaat onder maakt.

4

Meestal doe ik een kartonnetje wat er precies onderpast, net als Carin dus, maar als ik bij voorbaat al weet dat ik er een dikker randje om wil, een vlecht of zo, doe ik het iets groter.
Àls ik hem al op een kartonnetje zet trouwens; als ik een mooie onderplaat heb, gaat-ie er ook wel z

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag