1

Onderwerp: hoge vulling?

als ik sommige aangesneden taarten zie dan zie ik vaak hele hoge vullingen. Ben ik dan de enige die niet zo een hele dikke laag doet met vullen?? Wat is eigenlijk gebruikelijk met het vullen?

2

Re: hoge vulling?

pff, geen idee eigenlijk, ik doe meestal in de onderste laag een vulling van anderhalf a 2 cm, en de bovenste laag iets dunner ( bij jam is het natuurlijk enkele milimeters) dus ong 1 cm. ik weet niet of dit gebruikelijk is, dus even abnneren op dit onderwerp, ben wel benieuwd naar reacties van anderen!

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

3

ehh, ik laat het vaak een beetje afhangen van de vulling en hoe hoog ik de taart wil hebben, van stevige chococreme is natuurlijk makkelijker een dikke laag te maken dan van een dun cremetje. en jam idd heel dun anders overheerst het teveel.

ik ga ook even kijken wat andere zeggen..

4

Ik kwak overal best wel een lekkere dikke laag in. Maar dan wel echt lekkere h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ligt inderdaad een beetje aan de soort vulling... Mousse en banketbakkersroom (evt met botercreme) doe je eerder in een dikkere laag (2-4 cm?).
Maar als ik een taart maak die niet in de koelkast gaat en toch de dag vantevoren gemaakt wordt doe ik liever meer dunnere laagjes botercreme en jam/lemoncurd. Smeert ook mooier af en is een stuk stabieler...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !