1

Onderwerp: Stress

Wat een stress, zon taart maken...
Dit is de eerste keer dat ik zon taart maak, met 2 tussenlaagjes.
Biscuit is zo dun dat ik er amper 3 sutkken van snijden kon, de spuitzak om botercreme te spuiten is geknapt, er is geen deegroller, dus t moet met een wijnfles...
Zucht...

Maar, wat ik eigenlijk vragen wil is een iets uitgebreideren uitleg over het maken van zon spuitzak van bakpapier. Na lang puzzelen kregen we het wel voor elkaar er 1 in elkaar te draaien, maar plakband ofzow plakt niet. Hoe plakken jullie dat ding vast, zodat je er makkelijk spul in kan doen zonder dat ie uitrolt???

Vriendlief is nu nieuwe aan het halen; maar handig om te weten voor volgende keer :O

2

Re: Stress

Zoek je zoiets?

Ik doe trouwens zelf niet aan bakpapierzakken vouwen, voor 'ff snel' werken snoepzakken ook h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik gebruik alleen cornetjes als ik met chocolade bezig ben, voor alle andere dingen wegwerp spuitzakken of snoepzakken.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4

je hoeft hem niet te plakken met plakband als je hem goed vouwt hoor

5

Nietje erin!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Voor de volgende keer gewoon van die stevige wegwerpzaken kopen :D

Ik herken het hoor, het is leuk om te doen, maar er komen soms allerlei problemen op je pad die je dan weer moet oplossen. Maar als het dan lukt geeft dat wel een geweldige kick! (en je weet meteen weer een paar extra handige dingetjes die je moet kopen of bestellen :D :D)

Ik denk nog regelmatig terug aan het taartje dat ik ongeveer een jaar geleden maakte. Mijn dochtertje gooide terwijl ik even niet keek water bij mijn beslag, toen moest ik naar de winkel want alles was op. Maar toen ik nieuw beslag had gemaakt ging mijn mixer ging stuk, dus moest ik verder met de hand kloppen :S En als klap op de vuurpijl wilde mijn net nieuw aangeschafte springvorm niet open. Hij zat muurvast en het kapsel was er niet heel uit te krijgen. :( Je zou voor minder het bijltje erbij neergooien. Gelukkig is deze hobby heel verslavend....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Haha... verslavend...
Zo eerst maar es proeven hoe t geworden is...
Maar ik heb inderdaad heel lijstje van wat volgende keer anders moet :)

8

Ik heb zelf snoepzakken voor de "zachte"vullingen, als het wat steviger is gebruik ik weggooispuitzakken. Die heb ik gekocht bij de makro. Ze zijn een stukje duurder dan de snoepzakken, maar veel steviger.

Wacht niet op het leven, het leven wacht op jou
Groetjes van anita

9

Inderdaad,snoepzakken! Ik heb gewoon de mevrouw van de Etos even lief aangekeken en uitgelegd wat ik ermee doe ("nee,ik begin geen eigen snoepwinkel hoor!" :lol: ) want hun naam staat er natuurlijk op. Had ik 25 snoepzakken voor 0,50 eurocent! Puntje eraf knippen,spuitmondje erin en spelen maar.Voor stevige vullingen gebruik ik ook de dikkere wegwerpzakken van de webshop.

Monique63

Carpe Diem !

10

Ik gebruik ook van die wegwerp snoepzakken, deze had ik gekocht bij een groothandel....maar dat lief aankijken lijkt me ook wel wat......haha....
Maar ook die zakken scheuren wel eens maar over het algemeen werkt het wel goed!

Anke

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"