1

Onderwerp: Tafelzeil blijft niet liggen!

Hoi,

Misschien een rare vraag hoor maar ik kan echt niet overweg met dat tafelzeil. Bij het rollen verschuift deze steeds. Als ik er iets zwaars op zet en dan ga rollen schuift het tafelzeil alsnog weg (richting het zware voorwerp) hoe doen jullie dat?

laura.

Made by Laura's Little Bakery

2

Re: Tafelzeil blijft niet liggen!

Whaha, ik vecht er ook altijd mee. Dan vliegt het zeil de keuken door, vooral als ik heel gefrustreerd rol.....
Heb het ooit een keer vastgeplakt met dubbelzijdig tape, dan dat dikke spul. Maar dat was niet echt een succes. Nu gebruik ik een andere mat en die volg ik gewoon door de keuken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik maak altijd de plek waar ik het opleg even vochtig met een nat keukendoekje, dan 'zuigt' het zeiltje als het ware vast. Wel opletten vooral als je met fondant werkt dat dat niet vochtig wordt, vooral bij het omdraaien / eraf halen van het zeiltje!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4 Laatst bewerkt door Carin (08-02-2008 22:34)

Ik rol gewoon zonder tafelzeil (heel ouderwets :lol:) en dat werkt toch gewoon het állerbeste :Y!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

hihi, dat doe ik ook, poedersuiker eronder en rollen maar.

6

Ja zonder tafelzeil gaat bij mij niet echt werken denk ik, ons aanrecht heeft ribbeltjes. Ik ga het nu op de eettafel doen maar dat moet wel met zeil want hij is wit en met die kleurstoffen enzo vertrouw ik dat niet...maar die van dat vochtig maken is wel een goeie tip! Thanx

Made by Laura's Little Bakery

7

Ik weet niet wat voor tafelzeil jij heb. Ik heb zo`n zware doorzichtig zeil. Die heb ik dubbel liggen en die blijft wel liggen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Ik plakte het altijd vast met een beetje water aan tafel, nu heb ik een tafel die iets ruw is waardoor dat niet meer lukt maar nu heb ik bij tafelzeil.com een heel dik zeil gekocht, daar blijft het dunnen zeil zo aan vast plakken *gezien bij Lonnes*

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

9

Ik heb sinds deze week tafelzeil en daar be ik echt super blij mee. Een groot stuk voor heel de tafel en daar kan ik prima op werken. En ik heb twee kleinere zeiltjes om het fondant op te rollen en dat gaat super. Schuift niet, plakt niet dus ik ben a happy camper op dit moment :).

Life is uncertain... do the wud first! ;)

10

ik heb perfect tafelzeil
een paar meters gekocht op de markt
een heel stuk voor de tafel en de rest verknipt
klein voor de bloempjes en kleine puzzels iets groter voor de taarten etc
ik had deze week 1 klein probleempje het fondant was te vochtig en dan lukt het niet

cateren is ook gebakjes maken :)

11

Ik leg er, als ik begin met rollen, zo'n siliconenmatje onder, als het al een eind uitgerold is doe ik de rest zonder dat matje eronder dus alleen op het tafelzeil.

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.