1

Onderwerp: bekleden met marsepein...

Hallo allemaal,
Ik ben ook net bezig met het bekleden met taarten met marsepein, maar hoe krijgen jullie de marsepein zo strak om de taart heen, want dat wil nog niet lukken.
Ik heb vandaag met cupcakes geexperimenteerd maar krijg het er niet strak om heen.
Ik wil een verjaardagstaart maken voor mijn dochtertje en mijn eerste taart is niet zo strak gelukt (bestond uit drie losse delen en wil nu een taart egaal bekleden)
Hebben jullie wat tips voor mij zowel voor een ronde als een vierkante taart, want ik wil het liefst geen naden)

en een ander vraagje, maken jullie de figuurtjes ver van te voren klaar om op de taart te zetten?

Ik ben erg benieuwd hoe jullie die mooie taarten maken.
Groetjes Sylvia

Groetjes Sylvia
een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd.

2

Re: bekleden met marsepein...

Hoe kleiner het taartje, hoe lastiger het is. Een ronde taart is makkelijker dan een vierkante.
Ik zou dus beginnen met een ronde van 22 cm ofzo.

Figuurtjes kun je lang vantevoren maken. Als je niet wilt dat ze uitharden dan moet je ze goed verpakt bewaren.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

dank je, dan ga ik een ronde taart maken, maar als ik het marsepein op de taart leg dan gaat hij al plooien, hoe halen jullie die weg, en bekleed je de onderkant dan ook mee?
Sorry ben nog echt een beginneling hahaha

Groetjes Sylvia

4

Kijk hier eens even naar:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15217

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ik heb het filmpje bekeken en dat gaat snel zeg hahaha.
Dus als ik het goed begrijp bekleed je de taart met botercreme en stop je hem even in de koelkast om hard te worden en dan een grote lap erover en rond blijven draaien. gewoon met je handen strak wrijven. Ik ga het proberen.
Ik kan dit een dag van te voren doen? moet wel even goed gaan plannen denk ik hahaha, want zo snel als zij het doet gaat me niet lukken.
Iedergeval bedankt voor deze tip, kan ik hopelijk een mooie taart maken voor mijn dochtertje haar eerste verjaardag.
Groetjes Sylvia

Groetjes Sylvia

6

Bekijk deze dan ook nog even, is wat 'rustiger' ;) !
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=12776

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Hoi Tom Poes,
Ik heb het tweede filmpje bekeken en die is inderdaad veel rustiger om naar te kijken. Vandaag heb ik zo'n hulpje gekocht om het marsepein strak om de taart te smeren en ik kan niet wachten om hem uit te proberen (ik heb geen cakemix in huis helaas hahaha) Iedergeval hartelijk dank voor de filmpjes en als mijn taartjes klaar zijn zal ik hem posten. Mijn vriend is nu aan het boetseren (hij vindt het helemaal geweldig hahaha) Groetjes Sylvia

Groetjes Sylvia