1

Onderwerp: Vervoeren/bewaren, hoe?

Ik ben bezig met een taart om morgen mee naar mijn werk te nemen. De taart is ruim 30 bij ruim 23 cm en ongeveer 11 cm hoog. Het gevaarte staat op een onderplaat van 43 bij 30 cm. Het past dus met geen mogelijkheid in een doos. Ik zet hem morgen op de bijrijdersplaats op de grond en hoop hem zo heelhuids naar mijn  werk te krijgen. Maar dan? Zonder iets er overheen in de koelkast zetten zou ik thuis doen. Maar op mijn werk komen nog wel eens kinderen in die koelkast (daar staat de schoolmelk), dus dat vind ik niet zo'n fijn idee. Maar een (vuilnis)zak er overheen is ook niet ideaal, zou het zonde vinden als de taart aan het eind van de middg zwetend op tafel staat. Er zit mascarpone in de vulling, dus koeling is wel nodig. Ik had gehoop dat het buiten koeler zou zijn zodat ik de taart in de auto kon laten staan. Hoe zouden jullie dit doen?

Groetjes, Sylvia

2

Re: Vervoeren/bewaren, hoe?

Ik zou de taart plat in de koffer zetten. Past de plaat in zo'n plastieken uitklapbox? Dan leg je eerst een deel koelelementen (uit de diepvries) in de box, laagje kranten (afh van de dikte van je plaat, hoe dikker, hoe minder krant) en daarop de taart. Zo vervoer ik ze tenminste over lange afstanden.
Als hij niet in een box past zou ik in de koffer van de auto een deel afzetten met dozen ofzo, daartussen de koelelementen leggen en daarop je plaat met taart. Zo'n koelelement blijft toch wel lang koud. En als hij te lang in de auto moet, leg je op je werk een deel koelelementen in de koelkast of diepvries en ga je ze halverwege de dag omwisselen.

3

Dat is wel een idee, ik ga straks even kijken of ik zo'n krat bij de hand heb. En anders een doek (tafellaken ofzo) eroveren dan in de koelkast? Of wordt het dan ook nattig, weet iemand dat?

Groetjes, Sylvia

4

ik denk niet dat het dan nat wordt. Maar gaat de bekleding dan niet tegen je doek plakken?

5

Tja, daar ben ik wel een beete bang voor. Hahaha een appeltaart is makkelijker om mee te nemen.

Groetjes, Sylvia

6

Ik denk dat als je de taart vanuit de koelkast meeneemt, hij best wel een paar uur uit de koelkast kan hoor.

Als je er toch een zak overheen wilt, ik gebruik dan meestal de pedaalemmer zakken, die zijn meestal doorzichtig en zien er niet zo afval-lerig uit als een zwarte komo zak!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

7

Bedankt voor de tips, de taart is goed overgekomen. Vervoerd in een grote speelgoedbak tegen het schuiven. Op mijn werk toch maar in de koelkast gezet. Ik heb er 2 delen van een taartdoos strategisch overheen gezet, is goed gekomen.

Ik was om half 9 op mijn werk en we hadden de taart pas om 4 uur nodig, dus dat vond ik wat lang zonder koeling (en de zon op de auto).

Groetjes, Sylvia