1

Onderwerp: marsepein figuren die meoten blijven zitten op marsepein

waarschijnlijk is deze vraag al eens gesteld......maar ik voel me ineens weer zo'n leek terwijl ik dacht dat ik t een beetje onder de knie had.......ik ga mijn taart  bekleden met marsepein en ook decoreren.....moet dat nog met speciaal spul aan elkaar gemaakt worden......of zou t zo blijven zitten.....en als ik bijvoorbeeld bloemen wil uitsteken en de randen moeten een beetje op blijven staan heb ik dan wat speciaals nodig????? en ik zie overal verhoudingen achter marsepein staan bijvoorbeeld 1:3, betekent dit 1 deel amandelen en 3 delen suiker???? en wat werkt t best? ook heb ik mijn taarten altijd gemaakt met moscovisch deeg.....(kant en klaar)  is gewoon cakebeslag ook een idee....of geen optie?

2

Re: marsepein figuren die meoten blijven zitten op marsepein

Als de randen van je bloemen iets op moeten staan dan moet je tylose door je marsepein doen, dat zorgt ervoor dat het niet weer inzakt. Dan moet het wel even in vorm drogen.
De beste verhouding is geloof ik 1:3, maar weet het niet zeker.
Cakebeslag is ook wel een idee, het is alleen steviger en zwaarder als moscovisch deeg. Je kan ook biscuitdeeg maken, recept daarvan vind je bij........ de recepten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Re: marsepein figuren die meoten blijven zitten op marsepein

Ja,of je neemt het beslag van Soezie! Hoef je alleen nog maar eieren bij te doen.