1

Onderwerp: Wie helpt mij??

Hallo allemaal,

Ik heb vol verbaxing zitten kijken naar de geweldige taarten die hier gemaakt worden. Ongelooflijk! Ik neem echt mijn petje voor jullie af! En ja ...jullie raden het misschien al....
IK WIL DIT OOK ;-)!

Mijn dochter wordt in maart 1 jaar en is helemaal weg van Bumba. Ik wil dus graag een Bumba taart voor haar maken, liefs met 3D poppetjes erop, maar heb geen idee wat ik daar allemaal voor nodig heb. Ben al bezig geweest met een bestelling in de webshop, maar twijfel telkens of ik wel de goede spullen bestel...

Wie helpt mij met een "boodschappenlijstje"?

Bedankt alvast en ga vooral zo door met jullie taarten! Hopelijk kan ik er ook ooit

2

Re: Wie helpt mij??

welkom!

je kan de zoekrobot gebruiken voor voorbeelden van bumba en je lijstje , hierbij alvast een how-to van bumba http://www.mijnalbum.nl/Album=THAMADXH

succes!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

Bedankt voor je reactie!
Ik heb Bumba uitgebreid bestudeerd en met jouw voorbeeld gaat het zeker lukken. Nu de rest nog. Ik ben dus echt een beginner, heb weleens appeltaart e.d. gebakken uiteraard, maar verder niet, dus...wat heb ik allemaal nodig?
Biscuit voor het kapsel,
Fondant, (welke)
Wat is het gemakkelijkst voor kleuren? pasta of vloeistof?
Welke vulling is het best etc etc etc...
En wat gebruik ik het best om Bu,ba en andere dingen te boetseren?

Wie helpt mij op weg om een super taart voor mijn meisje te maken?

Groetjes,
Mascha

4

Biscuitmix voor het kapsel

Fondant of marsepein is een persoonlijke keuze. Zelf vind ik marsepein heel erg vies, dus ik koop fondant. Ik heb die van RegalIce gekocht.

Kleurpasta of gel maakt eigenlijk niets uit. Ik heb nu beide en het werkt hetzelfde. Vloeistof moet je niet gebruiken door je fondant, daar wordt het te zacht voor, denk ik.

Qua vulling is er veel keuze, net wat je lekker vindt. Kijk eens onder recepten, daar vind je hele lekkere vullingen.

Om je taart aan te smeren zodat je fondant blijft plakken heb je een botercreme nodig, die staat ook onder de recepten.

Ook vind je het howto's knop veel uitleg hoe je iets doet, leer je ook veel van.

Ik heb geboetseerd met fondant zonder tulose, maar dat is niet echt mooi geworden. Ga je boetseren, dan zou ik er tulose doorheen doen. Is veel lekkerder werken vind ik.

Verder zou ik hier veel rondneuzen, gebruik de zoekknop om dingen specifiek op te zoeken,

succes

Roosje

5

Als je gaat beginnen, zou ik het mezelf niet te moeilijk maken, biscuitmix bestellen en voor de vulling de botercreme mix (heb je ook poedersuiker en boter nodig).

Ik werk zelf altijd met marsepein, hou niet van fondant en bij marsepein heb je voor bumba niet echt tylose nodig. Misschien is het handiger om eerst wat gekleurd marsepein te kopen, Bumba heeft niet zoveel kleuren, dan kan je kijken of het wat voor je is.

Maar alvast een waarschuwing, als je het leuk vindt, ben je zo verslaafd en volgen er veel bestellingen van de webshop.

Om Bumba te boetseren heb je trouwens geen speciale tools nodig.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

Het starters setje fondant zitten verscheidene kleuren in en kom je heel ver mee een eerste keer en heb je nog geen kleurgel nodig. En extra zwarte fondant is wel handig voor oogjes en knoopjes e.d.  Ik vind persoonlijk fondant lekkerder dan marsepein maar dat moet jezelf even uitzoeken.
Botercreme mix moet je ook niet vergeten als je de bestelling plaatst.

Groet van Marianne

Bedankt voor jullie hulp alvast!!

Ik wil een taart maken voor zo'n 30 personen. Weten jullie....
* hoeveel fondant ik dan nodig heb om te bekleden
* fondant om te boetseren
* botercreme (koop je dat ook kant en klaar)
* en kan je de vulling ook kopen?

Bedankt hoor! Ben al aardig op weg met mijn booschappenlijstje ;-)

Groetjes,
Mascha