1

Onderwerp: taartzaagvraag

Ik vind het lastig om te beslissen wat ik zal doen:
Een enkele taartzaag aanschaffen, een dubbele of gewoon zo'm lang taartmes...
wat gebruiken jullie het liefst en hoe het voordeligst aanschaffen?!

Groetjes, Marleen

2

Re: taartzaagvraag

Ik zweer bij een groot mes, heb alleen nog nooit een taartzaag gebruikt dus kan het niet vergelijken. Velen zijn daar ook superenthousiast over...tja lastige keuze

3

Ik deed het ook altijd met een mes, maar sinds ik de zaag heb: heeeel gemakkelijk. Altijd rechte stukken, en je kan ze heel dun snijden als het moet. Ik heb een enkele zaag. Als je er een koopt, kijk hoe hoog je ze kan verstellen. De mijne kan niet heel hoog, is soms wel lastig. Die draad loopt in groefjes, en hoger zijn er geen groefjes, maar dan plak ik de draad gewoon hoger vast. (kan je nog volgen?)

4

Ik heb een taartzaag met twee "zaagjes", maar heb hem tot nu toe altijd met een zaagje gebruikt. En dan gewoon twee keer erdoorheen halen op verschillende hoogtes...

Eerst gebruikte ik altijd een groot broodmes, dat ging ook, maar natuurlijk nooit helemaal recht.

Toen ik net de taartzaag had lukte het helemaal niet en heb hem nog een tijd ongebruikt laten liggen. Maar later nog eens geprobeerd en met een beetje beleid en rustig heen en weer een zagende beweging maken d, ging het toen ineens heel goed.
Dus gebruik hem nu altijd, je kunt mooie dunne lagen snijden zo.

Afijn, dat zijn mijn ervaringen, doe er je voordeel mee!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

Ik heb een dubbele taartzaag en die is werkelijk geweldig! Daarnaast vind ik een groot! taartmes ook een must. Ik heb een proffessioneel mes, die gebruik ik ook alleen voor taarten en alleen mijn man en ik gebruiken hem (nee niet om elkaar af te slachten :lol:). Verder mag niemand eraan komen, kinderachtog he :D. Maar dat mest kostte meer dan 30 euro

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Ik heb nu echt een handige manier. Ik maak een kleine inkeping rondom de taart. Soms pak ik een papiertje met een streepje erop, zodat ik de gelijke hoogte aanhoudt. Dan pak ik visdraad en trek deze er doorheen. zoals men ook kaas met een draad doorsnijdt.
Werkt perfect (en is een goedkope oplossing)

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

Ik heb een gewone enkele taartzaag en vind hem geweldig!!
Maar de eerste paar keer trok ik hem er doorheen en dan word de binnekant echt niet mooi,je moet het dus echt met zagende bewegingen doen en dan werkt het perfect!!

8

Ik heb de zaag met 1 zaagje en vind hem heel goed werken. Hij kan niet hoog nee, maar als je eerst de onderste laag snijdt, kan je de plak eraf halen en die weer doorsnijden, dus zo hoog hoeft ie niet te kunnen.
Het is even prieken in het begin, dan denk je "wat moet ik hiermee, werkt voor geen meter", maar nu wil ik hem niet meer kwijt hoor!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Ik heb ook de taartzaag met 2 zaagjes en vind hem echt perfect. Je kan hem netzoals het enkele zaagje in verschillende hoogtes zetten.
Eerst deed ik het met een groot mes maar op de een of andere manier ging ik toch steeds scheef.

10

hahaha ik lees nu deze berichten en nu weet ik pas hoe dat ding werkt.

Ik vond het helemaal niet zo handig en snapte niet dat je er recht mee zou kunnen zagen.
Maar nu ik hier lees van die groefjes en hoe hoog je dat draadje kan doen ging er een lichtje branden.
Je moet de zijkanten laten steunen naast de taart, dan wordt het dus recht.
Weer wat geleerd vandaag.

11

Goh reuze bedankt allemaal...dat  wordt dan de enkele taartzaag :Y

Groetjes, Marleen

12

Carina schreef:

Ik heb nu echt een handige manier. Ik maak een kleine inkeping rondom de taart. Soms pak ik een papiertje met een streepje erop, zodat ik de gelijke hoogte aanhoudt. Dan pak ik visdraad en trek deze er doorheen. zoals men ook kaas met een draad doorsnijdt.

Ik heb een taartzaag met 1 zaagje (en een extra voor als ie kapot gaat :)) en die kostte 2 euro, dus ook wel redelijke goedkope oplossing.
Ik heb ook weleens geprobeerd met draad, maar vond het toch soms lastig omdat ie niet mooi doorsneed maar meer doorduwde zeg maar (niet te volgen zeker? :S)...

Mijn website: Presentaart

13

ik heb ook een taartzaag met 1 zaagje bestelt uit de webshop, wel, ik kan je zeggen wat een gepriegel zeg! ik kan er nog niet zo goed mee werken,laatst sneed ik de cake midden door met de taartzaag en plots had ik het laatste uiteinde van de cake mee..gelukkig heb ik het daarna nog aan mekaar gepuzzeld. dus tips zijn van harte welkom!

14

mascha schreef:
Carina schreef:

Ik heb een taartzaag met 1 zaagje (en een extra voor als ie kapot gaat :)) en die kostte 2 euro, dus ook wel redelijke goedkope oplossing.
Ik heb ook weleens geprobeerd met draad, maar vond het toch soms lastig omdat ie niet mooi doorsneed maar meer doorduwde zeg maar (niet te volgen zeker? :S)...

Daar moet ik je helemaal gelijk in geven :Y , maar niet zo heel erg (tot nu toe  :S)   En 2 euro, ja dat is zeker niet duur, ik ga er ook eens over nadenken :lol:

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

15

Ook ik heb een enkel zaagje, maar in het begin had ik het bijna weggegooid,

Maar nu zweer ik erbij, veel oefenen, haha

Groetjes Marlies.

16

Ik heb een taartzaagje met 2 zaagjes. je moet hem met zijn pootjes op het aanrechtblad laten staan, dan rustig heen en weer bewegen, niet duwen of forseren (een beetje duwen zeg maar) dan na een tijdje heen en weer ga je plots door je taart. En dat is zo gepiept. Dus rustig aan is het devies.
Ik vind het supermakkelijk, je krijgt mooie vlakke snedes.

Roosje

17

Ik heb ook de enkele taartzaag en zoals zo velen, wilde ik hem na het eerste gebruik ook in de vuilnisbak kieperen, maar nu, ik kan niet meer zonder!!!!! Die van mij kan trouwens wel hoog ingesteld worden.

Kwestie van oefenen en de 'slag' (zaag) te pakken krijgen!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

18

De super taartzaag http://www.agbayproducts.com/

Het schijnt zo, ik heb daar al zoveel lovende commentaren over gelezen. Hij kost wel wat maar het zou een super tool zijn waar je niet meer zonder kan?

19

Wauw! Zou die super taartzaag echt zo mooi super zagen? Dat lijkt me geweldig!
Ik heb zo'n taartzaag met een enkel zaagje, maar ik moet er nog wel mee oefenen, want het valt nog niet zo mee..

20

Taargek:

je houdt je vrije hand tegen de zijkant (laatste stuk dat je moet snijden) van de taart aan, als je bijna door de taart heen bent. Het draadje laat je dan tussen je vingers door zagen, zodat je vingers het biscuit tegenhouden.

Euh, ik snap het, jullie ook?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com