1

Onderwerp: Fondant hardt uit..?

Over een paar weken wil ik een taart maken voor de vriend van mijn beste vriendin. Hij lust alleen geen marsepein dus wil ik met fondant gaan werken. Op de webshop lees ik dat Regalice en Pettinice uithardt. Hoe hard is hard? Brokkelt het dan niet af als je de taart aansnijdt? Of wordt het gewoon iets steviger. Tot nu toe heb ik alleen nog met marsepein gewerkt dus ik heb geen idee wat ik met fondant kan verwachten.

2

Re: Fondant hardt uit..?

het wordt neit zo hard dat het de taart af brokkelt hoor! Alleen hard het uit, als je er een puzzel van maakt en het aan de lucht op laat drogen.
Of als je iets boetssert dan wordt het harder. Om een taart heen blijft het eigenlijk een gewoon zoiets als marsepein!
Als je een hele zachte fondant zou willen dan zou je voor ballina moeten gaan.

3

Als het niet afbrokkelt dan klinkt het wel goed :-) Ballina heb ik ook aan zitten denken, maar hoorde ook dat het soms zo soepel is dat het vrij snel uitrekt. Aangezien ik nog maar net begonnen ben met decoreren durf ik dat nog niet aan :D

4

Ballina is super om mee te bekleden en wordt dus niet hard. In plaats van dat het scheurt rekt het gewoon mee, handig h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Hmm, dat klinkt ook wel weer goed inderdaad. Is het geschikt voor beginners? Qua smaak sprak me de vanille variant aan, omdat ik her en der las dat de regalice of pettinice niet altijd even wordt gewaardeerd.

6

Ik vind het wel geschikt voor beginners hoor, maar dat vind ik van alles. Het resultaat wordt altijd beter naarmate je langer bezig bent, dus waar je mee begint maakt niet zo heel erg veel uit.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Ik heb ook eerst met Regal Ice gewerkt en ben later overgegaan naar Ballina Vanille. Dit laatste is i.d.d. wat zachter en de eerste keer had ik er wel wat problemen mee. Hier kreeg ik de tip om er wat poedersuiker door te doen en dat werkte goed. Nu ben ik eraan gewend en is het heerlijk om mee te werken maar vooral om te eten.
Gr. Fatima

Groetjes Fatima

8

Met ballina werkt het overleggen-met-tafelzeiltje ook goed. Uitrollen op stukje zeil en omkieperen op je taart; voorzichtig los'pellen', taart even laten opdrogen voor je gaat wrijven en smootheren.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag