26

Re: misschien wel een handige tip ipv kleipistool

momfer schreef:

Ook ik wilde wel eens van die mooie lijntjes maken met mijn marsefondt. Maar helaas geen kleipistool voorhanden.
Wel een apotheek om de hoek.
Daar heb ik een injectiespuit van 10 cc gekocht (voor de kenners onder ons; GEEN luer-lock), rolletje marsefont erin. En zelfs met mijn kippekrachtje een mooi sliertje voor op de taart!

Ik was 65 cent kwijt voor 2 spuiten.

Hopelijk binnenkort de foto's van het resultaat, als ik ze geplaatst krijg.....

Ik kan die spuiten gratis meenemen van mijn werk :lol: Dacht altijd daar kan geen marsepein in !!!! Kan ik mooi uit proberen ;) Ik gebruik ze voor vloeibare kleurstoffen te mengen !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

27

Carin, kheb ze binnen hoor! Bedankt!

Net gelijk geprobeerd met fondant, maar dat werkt echt niet..
Heb het nu natter gemaakt, dus gewoon een bolletje gepakt en water erdoor gekneed, werd lekker vies..en er kwam een mini-sliertje uit van amper een halve cm en meer niet, m'n man ook nog geprobeerd, maar het mocht niet baten.

Denk dat het alleen met marsepein gaat..

Mochten er nog tips zijn..graag!

28 Laatst bewerkt door Carin (07-02-2008 13:01)

Dianne, ik bedenk me nu dat ik jou 20cc gestuurd heb :s??? Volgens mij heb ik het getest met 10cc. En dus met marsepein, niet met fondant. Water door fondant kneden zou ik nooooooooooooooit doen overigens.

Morgen ga ik weer taarten maken en dan zal ik het eens met een 20cc en marsepein proberen.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

29

Ja dat klopt, had er geeneens erg in..
en ja dat water erdoor  heeft m'n man uit zitten proberen,
maar dat is een kliederboel, en doe ik dus niet!

Ben benieuwd of het jouw wel lukt, en anders werkt het alleen met marsepein,
kan natuurlijk ook nog!

30

Ik zag dat ze volgende week bij de lidl een koekjespistool hebben, is dat wat om te kunnen gebruiken met taarten decoreren ?

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. … ekjesmaker

31

Dat zou ik echt even in het echt moeten zien. Hangt er namelijk vanaf hoe groot die gaatjes zijn in die schijfjes. Als het voor koekjes is zouden die gaatjes best groot moeten zijn en dan krijg je wel erge dikke marsepeinslierten :D
En de vraag is hoeveel kracht je ermee kan zetten. Krijg je de marsepein er wel uit?

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

32

Hmm, die aanbieding  had ik ook gezien. Ik zat het me ook al af te vragen.

33

momfer schreef:

Ook ik wilde wel eens van die mooie lijntjes maken met mijn marsefondt. Maar helaas geen kleipistool voorhanden.
Wel een apotheek om de hoek.
Daar heb ik een injectiespuit van 10 cc gekocht (voor de kenners onder ons; GEEN luer-lock), rolletje marsefont erin. En zelfs met mijn kippekrachtje een mooi sliertje voor op de taart!

Ik was 65 cent kwijt voor 2 spuiten.

Hopelijk binnenkort de foto's van het resultaat, als ik ze geplaatst krijg.....

is een luer lock spuitje er zeker

34

Ik heb er geen zwart rubbertje op en die kan ik er ook uittrekken.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

35

Ik heb ze nu zonder luer lock gehaald en deze werkt ook niet met fondant. Dus voor fondant is het niks. Helaas.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.