Onderwerp: Hallo ik ben..
...Iris en dol op koken en bakken.
Ik ben 25 jaar oud en woon met mijn man en twee poezen in Tilburg.
Een tijdje gelden kwam ik op dit forum toen ik een recept zocht voor een lekkere chocoladecake/cupcakes (en gevonden, al vaak met veel succes gemaakt en gegeten, hier en daar wat aangepast aan persoonlijke smaak)
Ik heb al best wat cake en eenvoudige taarten gemaakt zoals appeltaartjes en monchoutaart maar na al die leuke foto's van mooie taarten dacht ik: Dat wil ik ook wel eens proberen.
Vorige week heb ik voor het eerst een taart gemaakt van een biscuit en vulling. Nou had ik niet veel bijzondere ingredienten of tools in huis dus ben ik gaan zoeken naar recepten die goed te maken zijn met alles wat ik in huis had en uit de supermarkt kon halen.
Het is een taart geworden met mokkacreme en chocoladeganche welke ik ook heb gebruikt om de taart mee af te smeren. Bovenop wat choco-koffieboontjes en smullen maar! Het is een heerlijke taart geworden. Nog wel wat schoonheidsfoutjes, niet zo heel strak van uiterlijk en ietsje scheef maar dat mocht de pret niet drukken.
Gisteren heb ik een bestelling gedaan in de webshop en onderandere marsepein, mix voor botercreme en icing, bloem uitstekers, chocolade rolfondant, kleurstof en een taartzaag waarmee ik hopelijk de volgende keer iets rechter mijn taartje kan doorzagen.
Al met al een leuk forum en leuke website met heel veel handige tips en duidelijke recepten!
Groetjes!