Onderwerp: taartstrik
Ook ik heb een taart gemaakt met de bekende strik.
Maar bij het aansnijden dacht ik wat moet er met die strik gebeuren?
Mijn vraag: halen jullie hem voor het aansnijden eraf?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » taartstrik
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ook ik heb een taart gemaakt met de bekende strik.
Maar bij het aansnijden dacht ik wat moet er met die strik gebeuren?
Mijn vraag: halen jullie hem voor het aansnijden eraf?
Ik haal hem er voor het aansnijden af. Als het meezit wordt ie dan gerecycled op een volgende taart
Als het voor een ander is dan hoor ik vaak dat ze de strik nog een paar weken bewaren
Wat leuk zo snel antwoord op mijn vraag!
Ik haalde de strik er ook af maar de taart zag ermeteen zo gehavend uit.
Ja, nou ja, ach... je gaat hem toch aansnijden & opeten dan, en dat havent hem nog veel meer
Wel turbo inderdaad he...mijn berichtje . Toevallig las ik het net nadat jij het postte!
Daar heb je wel gelijk in, ben misschien wel te ijdel wil zo lang mogelijk pronken.
Bedankt voor je antwoorden.
Dan haal je hem er h
O... je bedoelt natuurlijk de taart
(en ik bedoelde de strik... ik zou een taart maar niet wekenlang tentoonstellen )
ik leg de strik er altijd zo op dan plakt hij niet vast en blijft de taart mooi. Je moet dan wel je strik eerst op een cirkel maken en niet rechstreeks op de taart.
Ik maak de strik ook op een cirkeltje. Maar dat cirkeltje plakt toch wel een beetje aan de taart en daardoor krijg je wel een lelijke plek in het midden bovenop de taart. Maar dat geeft niet hoor wat mij betreft. We gaan hem daarna toch opeten
Dan heb ik ook een vraagje: eet je die strik dan ooit nog een keer op? Is wel een hele hap fondant/marsepein dan... Of bewaar je hem tot een volgende taart(en)?
Ik maak de strik ook juist op een rondje zodat je die er weer af kunt tillen, met een klein tipje icing vastzetten en dan ziet je taart er niet zo gehavend uit hoor!
En Elja, nee ik eet de strik niet op nee , is voor mij echt decoratie maar heb wel al gelezen dat kinderen gewoon alles opeten! :-D
Ik eet de strikken ook niet op... maar als er kinderen op m'n feestje zijn vind ik geen kruimel meer terug
Vaak echter wil de strik nog een keer gebruiken en dan neem ik hem na het verwijderen van de taart direct in beslag om hem veilig bovenop de koelkast te parkeren.
Ok, dat wist ik dus echt niet, ik dacht dat je die gewoon samen met de taart oppeuzelde...
hoe bewaar je de strik??? als je nog geen doel hebt zeg maar..
Ik bewaar hem in een doosje, bv een schoenendoos.
Als je hem maar niet luchtdicht verpakt want dan zakt je strik weer in.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » taartstrik