1

Onderwerp: chocolade bekleding

Hoi,,

Ik ben van plan een taart voor mijn verjaardag te maken, maar ik vroeg me af, kun je ook chocolade smelten en dat over je taart(+vulling ertussen) gieten, af laten koelen en dan bloemetjes of iets dergelijks erop maken? Of heeft iemand hier slechte ervaringen mee? Het leek mij wel een leuk idee om rode bloemen erop te doen, omdat rood en bruin mooi staat...:P

Groetjes

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

2

Re: chocolade bekleding

Kijk maar even onder recepten. Links en dan onder decoreren.
En dan bij ganache.
Heerlijk. Succes!!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

3

heey,
bedankt, daar had ik nog niet gekeken, maar daar kun je dus ook gewoon marsepeinen/fondanten figuurtjes opleggen? (dat ze niet smelten?)
groetjes

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

4

yep, dat gaat heel goed.
Als je de zoekfunctie gebruikt dan vind je een heleboel over ganache!

5

Maar ganache is niet gewoon gesmolten chocolade! En daar vroeg Marianne naar!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Ik zou toch voor de ganache gaan en niet voor alleen maar chocolade, hier komen namelijk heel erg gauw scheuren in als het opdroogt. En op ganache kan je heel goed marsepein en fondant plakken.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

Je kan ook chocolate leather maken, het is heel simpel. Grappig spul om mee te werken, het eet dan een beetje toffeachtig. Dat is echt chocolade, zit alleen glucose en water bij.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8 Laatst bewerkt door 0marianne0 (07-02-2008 16:20)

Hoi,
Ik blijf maar vragen, maar als je de verhoudingen voor ganache anders maakt, minder slagroom erdoor, lukt het dan ook nog? Ik zat als vulling te denken aan tiramisu, en dat is ook al heel machtig, en dan ook nog slagroom... En werkt ganache niet onhandig? want het blijft toch plakkerig? (ben nog maar een beginner met veel vragen :P )
Groetjes

Groetjes Marianne

9

Ik denk dat ganache juist minder machtig is dan alleen chocolade.
Je laat de chocolade in de slagroom smelten, dan is het nog dun ja, maar dan zet je het in de koelkast tot je het een beetje kunt gieten, en dan giet je het zo over je taart heen tot alles bedekt is. Dan je taart weer in de koelkast en dan wordt het gewoon weer hard zoals chocolade.

10 Laatst bewerkt door 0marianne0 (07-02-2008 19:34)

Ok, bedankt voor jullie tips, als de taart mooi genoeg is zet ik hem bij de taartenparade...

Groetjes Marianne