1

Onderwerp: Domme vraag: icing basisspuitset gekocht, maar mis ik wat?

Hoi baksters,
Een poosje geleden heb ik eens de icing basisspuitset gekocht via de webshop. Het is er even niet van gekomen, maar nu wilde ik toch wel eens gaan oefenen met icing spuiten. In het pakketje zaten een spuitzak, 5 basisspuitmondjes van Wilton en een adapter. Alleen, heb ik nou ook een of andere ring nodig om die adapter vast te kunnen zetten ofzo? Zoja, welke is dat dan, want in de webshops zie ik meerdere varianten. En hoe zet ik die hele handel dan in elkaar? Kan ik daar ergens een beschrijving van vinden?

2

Re: Domme vraag: icing basisspuitset gekocht, maar mis ik wat?

De ring van de adaptor schroef je los.Je hebt dan 2 delen.Op het onderste deel zet je dan je spuitmondje en dan schroef je de ring er weer op.
Ik doe het meestal als volgt.Spuitzak ,puntje afknippen zodat deel 1 dan de adapter er in past dan spuitmond erop en dan adapter ring weer erop draaien.En dan klaar om de zak te vullen.

Hoop dat het zo duidelijk is ? Succes

Groetjes Angelique

3

Oh, wat een sufferd ben ik toch..... dank je wel, voor je heldere uitleg. Ik had helemaal niet door dat ring gewoon op de adapter geschroefd zat en dacht dat ik die er nog bij moest kopen. hahaha, wat dom van me. Ik ga binnenkort aan de slag. Wat leuk toch dat je elkaar zo kan helpen op zo'n forum.... Nogmaals superbedankt!

4 Laatst bewerkt door knubje (06-02-2008 23:05)

Hahaha kan gebeuren en graag gedaan hoor.Ik heb soms ook zoiets van:" hoe zit dat nu met bepaalde dingen??"

En we zijn er  om elkaar te helpen.Dat is het fijne van dit forum hihi.
Ben benieuwd hoe je eerste icing ervaring je bevalt.Is leuk om te doen.

De ring is er trouwens meer voor bedoelt om het makkelijker te maken om spuitmondjes te wisselen.Zonder adapter kun je namelijk ook de spuitmondjes rechtstreeks gebruiken in de zak maar dan ben je verplicht om de hele voorraad icing op te spuiten met 1 soort mondje.

Groetjes Angelique