1

Onderwerp: Icing wordt hard

Wat een drama gister, heb royal icing aangemaakt zoals het op het zakje staat van de webshop. Het werd na een paar bolletjes spuiten al zo hard dat ik het niet uit het spuitmondje kon krijgen. Heb het weer uit de spuitzak moeten halen en heb wat water toegevoegd en toch gebeurde dit weer. Hoe kan ik dit voorkomen en wat doe ik verkeerd?

2

Re: Icing wordt hard

Kan het zijn dat er kleine klontjes inzitten? Wat voor maat spuitmondje heb je gebruikt?

groetjes Francisca

3

Het hoort niet zo snel hard te worden hoor. Heb je lang genoeg gemixt, zitten er inderdaad geen klontjes in. Met kleine spuitmondjes heb ik het ook hoor, dan krijg ik het er niet uit, maar dan ook echt helemaal niet.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Ik heb ook meer water toe moeten voegen dan er op de verpakking staat. de volgende keer doe ik het andersom, ik doe water in een bakje en dan roer ik de mix erdoorheen, net zolang ik denk dat ik nodig heb!

Roosje

5

Ik heb spuitmondje nr 2 van Wilton gebruikt. Is dit te klein? Welke gebruiken jullie voor het spuiten van bolletjes en sliertjes? Vind het erg mooi staan op een taart maar als het elke keer zo`n probleem gaat worden. Bedankt alvast voor alle tips en hulp!!!

6

Ik gebruik de nummer 2 van Wilton ook vaak, en bij mij gaat het gewoon goed, ik voeg net zo veel water aan de mix toe als erop staat.

Heb je de mix eerst wel goed gezeeft? Want alle ingredienten moeten goed door elkaar gemengd zijn.

7

Ja ik meng het eerst en dan nog zeven. Ik ga het gewoon nog een keer proberen en dan maar eens zien of het wat wordt. Bedankt voor je hulp in ieder geval!

8

Oh ja vraagje, kun je de aangemaakte icing trouwens bewaren? Het is vaak zoveel dat ik het niet allemaal gebruik.

9

Je kunt het volgens mij wel een weekje bewaren, luchtdicht afgesloten in de koelkast.