1 Laatst bewerkt door Carin (05-02-2008 10:07)

Onderwerp: Moet Tylose perse intrekken?

Kan ik, nadat ik Tylose door marsepein hebt gekneed, het direct verwerken? Dus niet eerst minimaal 2 uur verpakt laten intrekken?

Als ik dan hetgeen wat ik van die marsepein maak, eerst verpakt laat staan (om alsnog in te tekken zeg maar), en daarna onverpakt om te drogen... zou dat dan uiteindelijk uitharden?

Ik zal het heus wel gaan proberen :+ maar misschien is er hier iemand die het antwoord weet. Zodat ik niet voor niets een avondje ga frobelen :lol: (want niets is zo frusti als een hele avond frobelen en dan níets hebben :()

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Moet Tylose perse intrekken?

Wat ga je frobelen? ikzelf doe tijdens het boetseren bv altijd even het balletje door de tylose, te veel afvegen, kneden en dan boetseren, laten uitharden en dan aan elkaar plakken waar nodig, laat dus niets drogen, het droogt wel als ik het af heb.
Ik moet zeggen dat ik fondant prettiger vind in het verwerken dan marsepein met tylose (ben zelf met roosjes half marsepein half fondant bezig omdat ik niet genoeg had, maar ook dat werkt niet heel prettig vind ik)

Alles goed???? nee 3 fout

3 Laatst bewerkt door Carin (05-02-2008 13:31)

Ik wil een bloem gaan frobelen die ik maak van "linten" uit de sugar gun. Maar ik wil geen marsepein met ingetrokken tylose in de sugar gun doen omdat 1) ik het er dan niet uit krijg en 2) ik bang ben dat de gun de geest geeft.

Dus ik dacht, als ik nou tylose erdoor kneed en dat niet eerst laat intrekken maar gelijk de linten maak, die tot de bloem frobel en dán de tylose z'n werk laat doen, dus m

Groetjes, Carin

4

ik heb laatst fondant met tylose gemaakt en de volgende dag pas gebruikt in de sugergun en de blaren stonden op mijn vingers. ik kreeg hetn er bijna niet doorheen en ik had heel veel slierten nodig, ben wel een paar uur bezig geweest.

Natascha

Groetjes Natascha

5

Ok

Groetjes, Carin

Je kunt ook voordat je je modelling paste in je gun doet, er een heel klein beetje water door kneden. Dan wordt de fondant wat slapper en is het er makkelijker uit te krijgen.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

7

Hoi Carin, je kunt het gewoon doen zoals je zelf zegt, weet niet hoe fragiel je bloem is maar misschien gaat het prima hoor. Ik zou het alleen wel zonder folie laten drogen of de folie er losjes op laten liggen, want met folie erop blijft marsepein (ook met tylose) gewoon vrij zacht!

Ben benieuwd naar je creatie! :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8 Laatst bewerkt door Carin (05-02-2008 21:02)

Ik wilde die folie er na het maken op doen en hem er de volgende dag afhalen. Omdat je de tylose normaliter eerst laat intrekken, met folie natuurlijk anders hardt het uit v

Groetjes, Carin

9 Laatst bewerkt door tom poes (05-02-2008 21:10)

Deze bedoel je denk ik:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=19009

By the way... ik denk dat je plan hierbij wel moet lukken! Succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

Jaaaaaaaaaaa Yvonne. Dat is hem. Ik wist dat jij hem wist te vinden :lol:! Jij vindt altijd alles :Y
Bedankt, kan ik gelijk nog even spieken :D naar de bloemen. Waarschijnlijk zijn die van mij dan toch net weer even anders maar dat is ook precies de bedoeling!

Groetjes, Carin

11

Jaaa, zo'n bloem heb ik ook nog ergens liggen, vakkundig gemaakt door........wie was het ook alweer? Bij Koenie was het.
Volgens mij zat er helemaal geen tylose doorheen, het is wel met de sugargun gedaan en fondant.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

12 Laatst bewerkt door Carin (05-02-2008 21:31)

Ik vind die bloemen zo mooi!
Ik wil een hele grote maken met veel lussen in elk blad. Hij moet dan in z'n eentje (nou ja, in z'n eentje... samen met de letters b,e,d,a,n,k en t) bovenop een taart die verder alleen een borduurrandje krijgt aan de onderkant (tsja m'n nieuwe hebbedingetje uitproberen :lol:). Zoals jullie wellicht weten houd ik van strak en recht zonder tierlantijnen, type Jan de B. Dus lijkt mij een taart op die manier erg mooi! (jullie misschien niet :D)

Groetjes, Carin

13

Ben heel benieuwd Carin.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

14

Ja ik ook :lol:

Groetjes, Carin

15

Pooh schreef:

Jaaa, zo'n bloem heb ik ook nog ergens liggen, vakkundig gemaakt door........wie was het ook alweer? Bij Koenie was het.

Die bloem heb ik dus gemaakt.....

16

Lis schreef:
Pooh schreef:

Die bloem heb ik dus gemaakt.....

Ok

Groetjes, Carin

17

Ow Lis, ik wist het echt niet meer. Weet alleen nog hoe je eruit ziet, haha.
Bedankt nog h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com