1

Onderwerp: biscuitmix

ik heb bij een winkeltje bij ons het centrum biscuitmix gekocht. Volgens hun heb ik voor een vorm van 26 cm 330 gram mix, 5 eieren en 3e.l. water nodig.
Maar als ik hier op de site kijk en op de site van felicitaartjes zijn deze hoeveelheden voldoende voor een vorm van 24 cm.
Wat zal ik aanhouden of moet ik het gewoon maar even testen??

Alvast bedankt,
Ik had ook nog een vraag over een prinsessentaart invriezen die iets verderop in het forum staat, dus als iemand daar nog suggesties voor heeft hoor ik het graag.

groetjes Hanny

2

Re: biscuitmix

Bij mij op de mix van de shop staat ook dat die hoeveelheid geschikt is voor 26 cm. (330 gram mix met 5 eieren) je hebt daar echt genoeg aan hoor.

Prinsessentaart weet ik niet van! (ben zelf nog maar een beginner)

Roosje

3

Ik heb net mijn kapsel uit de oven gehaald, je hebt er inderdaad wel genoeg aan maar ik denk dat het toch een betere verhouding is voor een vorm van 24 cm.
Voor de volgende ga ik toch maar iets meer mix en een ei meer gebruiken.
De vorm was namelijk ok niet voor tweederde gevuld, eerder iets boven de helft.
Wel bedankt.

groetjes Hanny

4

Hoi Hanny, het ligt er inderdaad een beetje aan of je een springvorm gebruikt (zoals de meeste hier) die zijn als je ze precies opmeet toch wat kleiner dat de vorm aangeeft. Als je van die hele diepe (7,5 cm) ronde taartpannen gebruikt van Wilton of een ander merk heb je wel meer mix nodig, die zijn nl wel precies even groot als aangegeven.

En ja zoals je zelf al zei, ik kijk ook altijd gewoon even hoe vol de vorm wordt, 2/3 is een goeie om aan te houden, dan heb je altijd mooie hoge taarten!

Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"