1

Onderwerp: how to gezicht

Heeft iemand een How to van een gezicht??? Ik heb even gezocht op internet maar kan niks vinden.

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

2

Re: how to gezicht

Alstu...
http://www.polymerclaycentral.com/face_sculpt.html

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik heb nog niet heel veel boetseerervaring, maar heb inmiddels een paar eenvoudige hoofdjes op de volgende manier gemaakt:

Neem een huidkleurig bolletje en rol die in de vorm van een hoofdje. Steek hem nu op de achterkant van een penseel, zo hoef je hem niet steeds in je hand te houden. Neem nu een ienieminie bolletje en plak die op de plek van de neus. Duw voorzichtig met een balltool (of de bolle achterkant van een potlood) oogkassen op de plek van de ogen. Maak nu de oogjes. Dat kan door heel simpel kleine zwarte stipjes fondant op te plakken, of bijvoorbeeld van die kleine chocokorreltjes (chocoknispers o.i.d.) te gebruiken. Geef de ogen meer uitdrukking door een boogje rond het oog te schilderen of tekenen met een foodpen, maak voor een meisje/vrouw van die wimperhaartjes. Het mondje maak je door iets cirkelvormigs (een spuitmondje, uitstekertje of tooltje) een half rondje onder het neusje te steken. Nu nog de haren, bijvoorbeeld kleine strengetjes met de hand of knoflookpers gemaakt in de gewenste kleur en lengte, en plak die op het hoofdje. Bevestig het hoofdje met behulp van een chocostick of spaghetti op de romp. Zorg zo nodig voor een nekje.

Nou ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4 Laatst bewerkt door petje (05-02-2008 18:51)

Bedankt Yvonne en Jozien!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.