Onderwerp: baktemperatuur biscuit
Er staat in het recept dat je op 180 graden moet bakken, nu kan mijn combimagnetron alleen 175 of 200 graden.
Kan ik nu langer bakken op 175 of beter korter op 200 graden?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » baktemperatuur biscuit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Er staat in het recept dat je op 180 graden moet bakken, nu kan mijn combimagnetron alleen 175 of 200 graden.
Kan ik nu langer bakken op 175 of beter korter op 200 graden?
Ik denk zelf langer op 175, anders gaat het te snel.
Maar weet het niet zeker!
Mijn combiheeft juist geen stand van 175. Als ik hem op 180 bak, moet hij er veel langer in want dan is hij niet gaar. Maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn oven niet zo heet wordt, en dat schijnt vaker te gebeuren bij combi's. Ik zou hem op 200 graden doen en dan kijken of hij goed gaar is.
groetjes Hanny
nou ik heb em gebakken op 175 graden en is heel goed gelukt
Je weet pas echt hoe warm het is in een oven als je er een oventhermometer in zet, meestal klopt van de 'knopjesstand' niet zo erg veel !
Je weet pas echt hoe warm het is in een oven als je er een oventhermometer in zet, meestal klopt van de 'knopjesstand' niet zo erg veel !
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb ook een combimagnetron. Als de temperatuur rond 190-200 graden moet zijn, zet ik hem juist lager, op 120 of 110! En het gerecht/baksel hoeft er echt niet veel langer in, gek he?
En hij kan niet lager dan 100 dus ik moet bij lagere benodigde temperaturen echt korter bakken en goed blijven opletten.
Nu heb ik een oventhermometer gekocht, maar het viel me mee hoeveel de combi afwijkt eigenlijk... raar ding (die combimagnetron).
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » baktemperatuur biscuit