1

Onderwerp: Latex handschoenen, ongeschikt voor contact met voedsel?!

Hoi hoi,

Ik heb net een pakje 'vinyl wegwerphandschoenen' gekocht alleen nu lees ik de achterkant en staat er:

Ongeschikt voor het voorbereiden en contact met voedsel?!

Made by Laura's Little Bakery

2

Re: Latex handschoenen, ongeschikt voor contact met voedsel?!

misschien komt het door het talkpoeder op de handschoenen?

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

3

Staat nergens dat dat erop zit..

"vinyl wegwerphandschoenen, zeer dun en sterk
geschikt voor zowel linker als rechterhand
ideaal voor hygienische klusjes
voor de badkamer en het sanitair
bij doet hetzelf klusjes
Bevat geen latex allergenen"

4

zit er misschien iets in de handschoenen zelf dat contact met eten een reactie geeft?
ik kan het morgen eens op mijn werk vragen in de keuken als je wilt.

ik functioneer alleen op suiker...

5

Is goed, graag...vraag me alleen dan af welke handschoenen jullie hebben bij het kleuren? Deze komen namelijk gewoon van het kruidvat...

6

Misschien bedoelen ze dat je ze niet voor voedsel moet gebruiken nadat je de wc ermee hebt schoongemaakt ;);) Sorry, ben een beetje melig. Ik zou het ook niet weten....

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

7 Laatst bewerkt door Carin (04-02-2008 21:29)

Weet je zeker dat het vinyl handschoenen en zijn en geen latex? Want met latex kun je geen marsepein kleuren :+
(die blijven all

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Het zijn zeker weten vinylhandschoenen:

Einmalhandschuhe aus Vinyl
Gants jetables en vinyle
Vinyl wegwerphandschoenen
Vinyl disposable gloves

Frei von Latexallergenen, bevat geen latex allergenen

9

eh... ik ben de weg kwijt. ik werk zelf niet in de keuken maar dacht dat een kok het wel zou weten... dus ik moet vragen naar vinyl handschoenen... dat ga ik even opschrijven :)
en ik gebruik geen handschoenen ik heb dus altijd gekleurde handen :) (en veel opmerkingen...)

10

Vaak zit er wel een soort poeder op hoor, ook al staat dat er niet op! Ik haal ze bij de Paardekoper in een grote doos en daar heb je inderdaad met of buitenkant gepoederd of binnenkant (die laatste heb ik dus). Misschien dat het daarom is. Maar goed als ze het zo duidelijk aangeven zou ik het persoonlijk niet doen, maar je kunt er zo te lezen wel NA het bakken lekker mee poetsen ;) :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

11

irene evy schreef:

eh... ik ben de weg kwijt. ik werk zelf niet in de keuken maar dacht dat een kok het wel zou weten... dus ik moet vragen naar vinyl handschoenen... dat ga ik even opschrijven :)
en ik gebruik geen handschoenen ik heb dus altijd gekleurde handen :) (en veel opmerkingen...)

haha ik gebruik wel handschoenen en toch nog gekleurde handen ;) dat gaat er echt moeilijk af zeg

12

Da's apart, ik was mijn handen een keer en het is er bij mij vanaf. Af en toe nog onder nagel, maar ook even goed poetsen en dan is dat ook weg. Hebben jullie zo'n problemen dan mee? Gebruiken jullie dan poeders?

13

Ik heb ze een keer bij de Wibra gekocht, en daarbij stond op het pakje dat het geschikt was voor voedselbereiden, dus ik maak me daar geen zorgen over. Ik zou het voor de zekerheid bij de jouwe ook niet doen... :(

Mijn website: Presentaart

14

hoi ,
ik heb het gisteren nog even bij de keuken gevraagd; er zit soms inderdaad poeder op (of je het ziet of niet..)daarom dus niet gebruiken bij bereiding van voedsel zeiden ze...

groetjes irene evy

en misschien moet ik na het kleuren even met de schuurspons over mijn handen schrobben... heb gebeurd me alleen met de kleur rood trouwens.. (en verder heb ik hele korte nagels...) :)

15

Ik koop ze bij Action, goedkoper dan bij kruidvat volgens mij en geschikt voor contact met voedsel.
Plakt wel een beetje, maar niet erger dan dat het aan mn handen doet :)

16

tip: spoelen en drogen voor gebruik, dan is de poeder eraf, je kan ook ongepoederde vinyl handschoenen kopen bij de apotheek, maar die zijn duurder volgens mij 14 tot 20 euro per 100.
deze zijn van best wel goede kwaliteit........

17

Ik heb ze afgewassen en daarna gedroogd en vervolgens mijn fondant gekleurd. Als jullie binnenkort een foto van mijn eerste taart zien in de taartparade heb ik het overleefd ;-)

18

Ik heb latexvrije handschoenen bij de apotheek gekocht omdat ik latex allergie heb. 100 stuks voor 10 euro staat op vermeld poedervrij. Spoel ze net zo goed af en dan goed afdrogen en als ik in het fondant kneed dan doe ik er soms beetje poedersuiker op. Maar net hoe erg ze plakken. Ik kan een paar wel meerdere malen gebruiken.

19

als ik ga kleuren dan doe ik altijd een beetje crisco op mijn handschoenen. blijft het echt niet meer plakken.