Onderwerp: zelfgemaakte bavaroise vullingen
Ik ben van het weekend aan de slag gegaan om een aantal vullingen te maken,
durfde er nooit aan te beginnen omdat ik dacht dat het ontzettend veel tijd koste.
maar ik was in een 30 minuten klaar.
ik heb de onderstaande 2 vullingen gemaakt en ik moet je zeggen ze waren super super lekker .
bokkepootjes bavarois:
1 pak bokkepootjes verkruimelt
1/2 liter volle melk
1 vanillepeul
200ml slagroom
6 blaadjes gelatine
3 eidooiers
80 gram suiker
breng de melk aan de kook met de vanille peul en laat hem 10 minuutjes trekken,
week ondertussen de gelatine in koudwater
mix de eidooiers met de suiker.
haal de vanillepeul uit de melk en schaap hem leeg, doe het prut terug bij de melk.
voeg nu een beet je bij beetje de melk bij de eidoor/suiker mengsel , mix het onder tussen goed door. doe alles weer terug in de pan en kook dit door 10 minuutjes, wel met je garden af en toe roeren,
laat het mengsel afkoelen, (moet nog wel warm zijn ) mix nu de gelatine blaadjes er door totdat ze allemaal zijn opgenomen, laat het mengsel nu helemaal afkoelen,
klop ondertussen de slagroom lobbig, voeg het mengsel beetje bij beetje aan de slagroom toe.
laat het minimaal 2 uur opstijven in de koelkast,
mix de bokkepootjes er door en laat het nog maals een 30 minuten opstijven,
nu is het klaar voor gebruik.
aarbeienbavarois
1/2 liter volle melk
paar druppels aarbeien eccance ( als je dit zo schrijft)
200ml slagroom
6 blaadjes gelatine
3 eidooiers
40 gram suiker
1/2 blik aardbeienvlaaivulling ( even met de staafmixer alles fijn mixen)
breng de melk aan de kook met de druppels aardbeien eccance,
week ondertussen de gelatine in koudwater
mix de eidooiers met de suiker.
voeg nu een beet je bij beetje de melk bij de eidoor/suiker mengsel , mix het onder tussen goed door. doe alles weer terug in de pan en kook dit door 10 minuutjes, wel met je garden af en toe roeren,
laat het mengsel afkoelen, (moet nog wel warm zijn ) mix nu de aardbeienvlaaivulling er door en dan de gelatine blaadjes totdat ze allemaal zijn opgenomen, laat het mengsel nu helemaal afkoelen,
klop ondertussen de slagroom lobbig, voeg het mengsel beetje bij beetje aan de slagroom toe.
laat het minimaal 2 uur opstijven in de koelkast.
nu is het klaar voor gebruik.