1

Onderwerp: verplaatsen van puzzel op taart

als de puzzel volledig gemaakt is , hoe verplaatsen jullie deze dan op de taart?

ik heb er net ene gemaakt ,en amai om te verplaatsen een plat voorwerp eronder geschoven om er af te nemen zonder te breken om op de taart te plaatsen

hoe doen jullie het?

2

Re: verplaatsen van puzzel op taart

Ik puzzel altijd op bakpapier, dan kun je het heel gemakkelijk even verplaatsen. Leg het puzzelplaatje in een luchtdicht bakje eventjes (kwartiertje) in de vriezer. Dan kun je  hem daarna heel gemakkelijk op de taart leggen. Pas wel op, want als het weer zacht is, plakt hij door het condens van de vriezer en kun je hem niet meer verplaatsen. Dus snel op de juiste plaats leggen.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Ik heb nog maar een

4

Ik heb er zelf nog nooit een gemaakt, maar misschien werkt het volgende wel : maken op een insteekhoesje, als hij klaar is een ander insteekhoesje er bovenop leggen, dan alles omkeren en het bovenste er voorzichtig vanaf halen (hij zou dan ondersteboven op het nieuwe showtasje moeten liggen), zo de vriezer en da dezelfde werkwijze volgen ??? Misschien lukt dat zo wel ?

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

5

in principe leg je het puzzeltje niet op zijn kop op de taart! Dat is jammer als je een beetje 3D effect kunt aanbrenegn of verschillende kleurtjes bovenop elkaar wilt gebruiken. Als je het hoesje even inspuit met wat bakspray of licht invet met wat crisco dan kun je het uit de vriezer zo onder je puzzeltje vandaan trekken. Omdat je puzzelplaatje dan nog stijf is kun je het goed op je taart plaatsen. Wel vlot werken want zo'n plaatje is ook al weer vlot ontdooid en dan kan je het niet meer verplaatsen!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"