1

Onderwerp: vraagje icing en adaptors

Hoe zit het nou met die icing? Ik zit eens te kijken wat ik het beste kan bestellen. Maar ik snap iets niet.

Hoe kan je nou met wegwerp-spuitzakken werken als je ook adaptors en spuitmondjes hebt? Hoe past dat dan op elkaar?

En wat bevalt goed? Welke set???

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

2

Re: vraagje icing en adaptors

Je knipt het punte van de spuitzak af, schuift het ene deel van de adapter erin, zet het spuitmondje erop en draait de ring van de adapter erop.

Je kunt ook een spuitmondje gewoon zo in de spuitzak stoppen. Dat is op zich geen probleem.

Maar een adapter is handig als je van spuitmondje wilt wisselen. Het spuitmondje zit dan namelijk niet ín de zak.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3 Laatst bewerkt door petje (03-02-2008 18:57)

oke, thanks. Nu snap ik het.

En welke set is nou ideaal? Ze zijn zo duur! Maar ik vind het ook zonde om later van alles bij te moeten bestellen.

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

4

Hoi Petra,

De basisset is op zich erg prettig omdat daar de mondjes in zitten die je het meeste zult gaan gebruiken. Je kunt dan later, als blijkt dat je het leuk vind en meer wilt gaan doen, gewoon losse mondjes erbij bestellen. De wegwerpspuitzakken zijn handig in gebruik, je hoeft ze nl. niet af te wassen, maar natuurlijk is dat wel weer duurder. Als je spuiten echt wat vind dan is het een aanrader om de professionele spuitzak aan te schaffen, want die is toch wel weer steviger dan de nylon, maar om te beginnen werkt die zeker prima!

Succes met bedenken wat je wilt nemen!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Koop vooral geen goedkope spuitzak van de blokker, die knalt namelijk bij stevig spuitspul (icing ofzo) :lol: ik ben zelf van de weggooi, maar je kan er ook snoepzakken voor gebruiken heb ik begrepen (dat wordt gappen bij het kruitvat :lol:)

Alles goed???? nee 3 fout

6

Waar ik vandaag achter kwam:

Koop het liefst alleen de spuitmondjes hier van de shop, geen andere merken. Heb een paar anderen en die werken echt niet!
Ik vind het het handigste om de icing in een snoepzak te doen, een klein stukje eraf knippen. Dan, nog een snoepzak (voor de stevigheid), waar je de adapter in doet, daar doe je dan de andere icingzak in. Als je het slim doen, steekt de binnenste zak uit je adapter, zo gooi je niet elke keer een hele dot icing weg als je spuitmondjes verwisseld. De icing die anders in je spuitmondje zou zitten, zit dan nog in de zak.
Spuitmondje erop, ring op de adapter en klaar!

Ik zou beginnen met een bloemblaadje, wilton 102 of 103 geloof ik, een dropflower en misschien de leaf tip. Voor lijntjes, bijvoorbeeld bij de vlinders, kan je gewoon je spuitzak afknippen tot gewenste dikte.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Ik vind icing spuiten echt heel moeilijk. Eerst om de dikte te bepalen, want met de hoeveelheid water wat door de mix moest was de icing echt heel dik. Later een paar druppels bijgevoegd en toen ging het beter.
De zak van basisset heeft een irritante naad die in de weg zit als je de ring op de adapter moet draaien. Ik denk dus ook dat ik wat snoepzakken achterover moet drukken (of heel lief gaan vragen ;) )

Vlinders is echt voor gevorderden vind ik, want mijn vlinders zagen er niet uit, ha ha, heb er wel een gebruikt hoor, want ik wilde wat anders doen. Verder is het veel oefenen want de dropflowers op het einde van mijn eigen oefensessie waren mooier dan die in het begin. :lol:

Ik heb dit gisteren gemaakt. Het is een klein taartje voor de vriendin van mijn dochter. Vlindertje en de dropflowers eromheen waren dus al gemaakt, de rest heb ik vers opgespoten!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-U46QRLHM.jpg

Roosje

8

Ow ja, en dropflowers worden ook heel leuk als je ze niet alleen een kwartslag draait, maar ook nog een stukje terug. Kwam ik dus ook achter. Of een beetje heen en weert, echt leuk!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com