Onderwerp: het verschil???
een goede avond allemaal.
ik wilde vragen wat nou eigenlijk het verschil is tussen cupcakes en muffins?
groetjes esther.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » het verschil???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
een goede avond allemaal.
ik wilde vragen wat nou eigenlijk het verschil is tussen cupcakes en muffins?
groetjes esther.
Ik dacht dat een muffin Amerikaans was en eigenlijk bij het ontbijt hoorde en dat een cupcake meer engels was en bij de thee werd gegeten.
Maar ik kan het wel gruwelijk mis hebben hoor
Het is een ander soort recept. Volgens mij moeten muffins juist rijzen en evt. barsten terwijl cupcakes dat juist niet moeten doen. Verhouding bloem/boter/suiker etc. is ook anders. Toch? Maar de logica van Nicole klopt ook
muffins kan je ook heel goed hartig maken. en je moet het beslag zo kort mogelijk mengen. cupcakes zijn meer gewoon van cakebeslag.
Mirjam
Hoi Esther,
Muffins worden gemaakt met olie, het is een klein beetje oliebol achtig, alleen wordt het niet in de frituur gebakken maar echt in de oven. Ze kunnen inderdaad ook hartig gemaakt worden door er bijv. geraspte kaas oid door te doen. Ze worden in Amerika en Engeland inderdaad wel gegeten als ontbijt of tijdens de lunch, maar ook rond theetijd.
Een cupcake is een klein cakeje, dus suiker, bloem en boter in een "caisse" ofwel "baking cup" gebakken. Dus de smaak is meestel hetzelfde als een plakje cake van zo'n rechthoekig geval.
Groetjes, Inge
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » het verschil???