1

Onderwerp: Botercreme ontdooien

Morgen ga ik een taartje vullen en daarvoor wil ik mn botercreme gebruiken die ik vorige week heb ingevroren. Ik had gelezen dat je het het beste van te voren uit de vriezer kan halen, in plakken kan snijden en afgedekt moet laten ontdooien.

Nu heeft mijn man vanavond toen hij hoorde dat ik morgen een taartje ging bakken de botercreme uit de vriezer in de koelkast gezet. Lief bedoeld hoor, maar dat wilde ik niet ;) Maargoed, het zit nu dus blijkbaar in de koelkast. Kan ik het zo laten ontdooien en dan morgen weer doormixen? Of moet ik nu nieuwe maken?

2

Re: Botercreme ontdooien

Uit die koelkast ermee en rustig op kamertemperatuur laten ontdooien. Botercreme blijft gerust een poos goed, ook buiten de koelkast. Als het er een beetje waterig uitzien evt. nog even goed doormixen.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Dankjewel, ik heb het uit de koelkast gehaald en het dekseltje een tikkie eraf gehaald, kan dat? En morgen gewoon weer doormixen? Fijn dat ik het niet opnieuw hoef te maken.

4 Laatst bewerkt door Carin (02-02-2008 22:20)

Je kunt gerust in de koelkast laten ontdooien hoor, is zelfs beter, want botercreme heeft helaas niet het eeuwige leven. Het is net zoals slagroom een zuivelprodukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je het dan morgenochtend uit de koelkast haalt kan het op kamertemp komen, eventueel heel even in de micro zetten.

Je kan ook afsnijden wat je nodig hebt en de rest weer hup terug in de vriezer!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Dankjewel voor je reactie. Hugo (manlief) zegt nu: zie je wel dat ik het goed gedaan heb :P hahaha