1

Onderwerp: Vlinders van Ouwel apparaatje

Ik neem tenminste aan dat je daar een soort van apparaatje voor gebruikt.
Hoe ziet zoiets eruit, waar kun je het halen en hoe duur is het ongeveer?

Veel vragen in een:D

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Vlinders van Ouwel apparaatje

een pons kun je hiervoor gebruiken,te koop bij een hobbywinkel,bv pippoos,kost circa 10 euro,groter formaat duurder.succes ermee!!
groetjes danielle

3

offe icing vlinders?

cateren is ook gebakjes maken :)

4

Vorige week 1 gekocht bij het kruidvat. ( bij zo'n groter filiaal, die hebben ook een klein stukje winkel met een heel klein beetje hobby spullen.) Was maar 3 euro.Was een kant en klaar ponsje, want je hebt ze ook die dan weer in een ander apparaat moeten. Vlindertje is ongeveer 3 cm, ze hadden geloof ik maar 1 maat daar.

5

Ik heb een vlinderpons bij een hobbyzaak gekocht in Hoogerheide. Die was rond de 7 euro, geloof ik. Dat was wel een groter formaat als die van het Kruidvat.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

Ikkie schreef:

offe icing vlinders?

Daar heb ik pas een workshop in gehad, die zijn inderdaad nog mooier. Maar voor het snelle is dit wel een leuke gadget;-)

Liefs Martinique

7

Carina schreef:

Ik heb een vlinderpons bij een hobbyzaak gekocht in Hoogerheide. Die was rond de 7 euro, geloof ik. Dat was wel een groter formaat als die van het Kruidvat.

Bij het kruidvat ben ik toevallig vandaag nog geweest en hier hadden ze niet veel. Ik kijk overal of ze potentieel taartmateriaal hebben..whahaha erg h

Liefs Martinique

8

begrijp ik nu dat jullie de fondant of marsepein uitsteken met zo'n kartonpons? Plakt dat dan niet? Nooit aan gedacht en nu weet ik niet of ik het durf...

lekker duurt het langst!

9

meyke schreef:

begrijp ik nu dat jullie de fondant of marsepein uitsteken met zo'n kartonpons? Plakt dat dan niet? Nooit aan gedacht en nu weet ik niet of ik het durf...

Nee, met ouwel, ook wel te koop als van dat snoeppapier!

10

ik heb ze nu met een uitstekertje gemaakt en dan uit marspein gedrukt. ze zijn al goed gedroogd, heb ze inmiddels aan beide kanten beglitterd en de andere met een metalicpoeder geverfd. Ziet er leuk uit , nu kijken hoe ze het vanavond doen op de taart. Ik vind dit leuker om te doen (en makkelijker) dan de icing vlinders

11

meyke schreef:

Gaat prima hoor,zowel met marsepein als fondant. Heel dun uitrollen,even laten "aandrogen" en dan (zo doe ik het) in je ene hand het lapje marsepein of fondant en in de andere hand je ponsje.Je lapje ertussen laten glijden en drukken maar. Gewoon een keer proberen,succes!

Monique63

Carpe Diem !

ze hebben ze ook bij de action en de Intertoys hoor,

Om al mijn taartjes te zien klik dan op de link
www.freewebs.com/channycakes