51

Re: een marshmallowfondant vraagje

Volgens mij gaat het niet met een gewone mixer; die hebben te weinig vermogen. Het geheel wordt zo'n enorm taai zootje dat  mixer geheid doorbrandt.... Gewoon lekker therapeutisch met je handen kneden, idd wat hierboven beschreven wordt: eerst met de vork, dan nog met voldoende poedersuiker aan je handen kneden. Ik laat het altijd in dezelfde kom zitten waarin ik de marshmellows heb gesmolten en met de vork heb gemengd, dan houd ik met de linkerhand de kom vast en met de rechterhand duw en kneed ik de rest van de poedersuiker erdoor. Zo hou je 1 hand 'schoon' en kun je gemakkelijker poedersuiker toevoegen, gewoon, in die kom. Komt goed! Want als ik het kan.....

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

52

Inmiddels heb ik het al gemaakt, eerst met een vork, daarna even met de mixer (deeghaken) de eerste delen poedersuiker erdoor en daarna met mijn handen (ingespoten met bakspray). Dit ging prima. Wel een beetje een knoeiboel, maar dat wordt het volgens mij sowieso als je mmf gaat maken. Uiteindelijk is het prima gelukt, alleen heb ik het nog niet gebruikt.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

53

Vandaag bij de Makro een blik kant en klare gekocht kun je zo gebruiken.
Witte Marshmallow fluff naturel 230 gr.

groetjes van Ann

54

in de makro, daar ga ik zeker eens naar zozken als ik daar ben

net mmf gemaakt , amai ,lol

nu is het wat aan het rusten, want ik heb schrik dat ik teveel bloemsuiker zou toevoegen

ik had er wat groene kleurstof erin gedaan, maar dat wilde mr niet kleuren, en heel het inhoud van het potje erin doen, daar had ik zeker geen zin in :-)

55

Fluff is geen marshmallow fondant hoor, meer marshmallow pasta :)

Mijn website: Presentaart

56

mascha schreef:

Fluff is geen marshmallow fondant hoor, meer marshmallow pasta :)

:D klinkt ook lekker :9

57

Hoihoi,

Ik ben een kersvers lid van dit forum en heb me net voor het eerst gewaagd aan het maken van MMF. Heb uiteraard enorm veel tips en tricks gelezen hier, maar heb toch nog de volgende vraag:

Kan iemand mij vertellen hoe lang de MMF moet rusten voordat ik ermee aan de gang kan gaan. En eh..wat is nu precies de juiste consistentie?
ik heb nu zeg maar de consistentie van een zachte deegbal... :think:

het is niet meer plakkerig, maar het lijkt net iets aan de slappe kant om er bijv. roosjes van te maken...

Groetjes Angela

58

Het hoeft niet (lang) te rusten voor je ermee aan de slag gaat, alleen is het meestal na het kneden nog een beetje warm, en dus zacht en slap.

Als je haast hebt kan de koelkast een uitkomst zijn. Druk het dan een beetje plat op een bord zodat het redelijk gelijkmatig kan afkoelen.

Bij het afkoelen wordt het ook steviger en dan is het echt geschikt om roosjes van te maken hoor!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

59

Super! Lonneke bedankt voor jouw antwoord!

Groetjes Angela

60

ga ik van de weekend maar even weer proberen.
Mijn eerste poging zag was niet gelukt. Zag er net uit als de foto.
ben benieuwd

Groetjes Tweety!

61

ben een beginneling en heb me vandaag voor het eerst gewaagd aan het maken van MMF. Resultaat: een grote kliederboel!!! Alles zat aan elkaar geplakt, terwijl ik toch de instructies heb opgevolg. Maar waarschijnlijk niet goed genoeg!

Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met het maken van MMF? Goede tips kan ik altijd gebruiken. Want ik sta nu echt op het punt om kant en klare fondant/marsepein te gaan bestellen!!!

62

Gewoon doorzetten!!! Het IS ook een knoeiboel en het plakt als de ziekte, maar dat betekent alleen dat je er nog meer poedersuiker doorheen moet mengen. Met je handen, dus. Ik strooi dan ook wat poedersuiker op m'n handen en wrijf de marshmallowplak er dan af, in de kom, strooi er weer poedersuiker op en ga dan weer met 'schone' handen verder, er komt dan een moment dat je merkt dat het niet meer zo idioot snel plakt. Voldoende poedersuiker, dat is de oplossing op jouw plakramp.

Groetjes Wendy

63

Ik meng net zo lang door (eerst gewoon met een lepel, nu laat ik m'n mixer het werk doen) tot het niet meer plakt. Eerder ga ik niet met m'n handen aan het spul zitten. De eerste keer ging ik ook al te vroeg proberen te kneden en dat was inderdaad een vreselijke kliederboel. Dus pas als zich een bal begint te vormen in de kom ga ik kneden. Met handschoentjes aan en die goed ingevet met crisco. Poedersuiker hoef ik niet meer toe te voegen, het is dan al helemaal goed.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

64

HET IS GELUKT!! Ik heb nu een mooi balletje MMF in de kast liggen, klaar voor gebruik!

Het ging verbazend goed. Eerst de marsmallows in magnetron gedaan, geroerd, nog even in de magnetron, geroerd en bij het poedersuiker (eerst een kuiltje gemaakt) gedaan en roeren maar!

Deze week dus mijn eerste taartje maken!

65

hallo allemaal,
na een paar dagen dit topic te hebben gevolgd , ben ik ook naar de suup gereden en de eerste de beste zak mm gehaald en echt zonder veel knoeien een prachtige bal MMF gemaakt , dus ik op zoek naar witte MM want de fam vond het erg lekker, alleen het op de taart plaatsen van de uitgerolde plak ging mis... het bleef kleven aan mijn plasic... volgende keer insmeren met vet.......
HET WAS EEN PROEFTAARJE dus dat maakte niet uit.
Inge

66

Hoi hoi allemaal,

Ik kijk al een tijdtje mee en ik zou ook nu heel graag de  marshmallowfondant willen maken, maar het probleem is welke kkleur krijg als je die van de AH gebruikt(roze of toch wit door de poedersuiker). Ik heb wel de fondand van de shop maar die vind ik niet lekker! Ben me aan het voorbereiden voor een taartje voor de verjaardag van mijn dochter.

Alvast bedankt.

67

amani schreef:

Ik kijk al een tijdtje mee en ik zou ook nu heel graag de  marshmallowfondant willen maken, maar het probleem is welke kkleur krijg als je die van de AH gebruikt(roze of toch wit door de poedersuiker).

Als je roze en witte marshmallows door elkaar gebruikt krijg je lichtroze fondant, maar je kan natuurlijk alleen de witte gebruiken zodat de fondant wit wordt. Eventueel kan je die dan nog kleuren.

Ik heb wel de fondand van de shop maar die vind ik niet lekker!

In de webshop worden veel verschillende merken verkocht, misschien vind je fondant van een merk dat je nog niet hebt geprobeerd wel lekker ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

68

Hey wat super dat je zo snel kon antwoorden! Wat betreft de smaak misschien heb je wel gelijk!

Thanks

69

Ik lees aandachtig mee en ik heb vandaag mijn eerste mmf gemaakt. Alleen.....
Als je een hele zak van 300gr hebt gemaakt van MMF. Wat voor een taartmaat kan ik bekleden hiermee. Ik heb begrepen dat je het werkblad moet invetten voor dat je het uitrolt. Ik neem aan dat je je roller ook moet invetten. Als nou blijkt dat het te elastisch is of het blijft toch plakken, wat moet ik dan doen?
Oei wat een vragen zeg.
Sorry!

Groetjes

70

Even een berichtje om dit topic terug te kunnen vinden, erg handige tips hier :)

Je zou toch haast nog taarten aan het maken zijn in je slaap :D

71

mag ik ook nog even iets vragen al is dit topic wel al beetje ouder :o

als je iets hebt gemaakt van mmf kan je het dan gewoon in de vriezer een weekje bewaren of gewoon op een koele plek of kan het gewoon op kamer tempratuur een weekje blijven???

bedankt alvast

72

Je kunt MMF wekenlang bewaren, gewoon op kamertemperatuur, goed van lucht afgesloten in een plastic (diepvries)zak en dan in een afgesloten bak.

Groetjes Wendy

73

ok dank je dacht al zoiets maar twijfelde erover vandaar