1

Onderwerp: Eetbare glitters????

Hoi heeft iemand ervaring met die glitters. Ik had ze voor de taart van mijn dochter in huis gehaald maar ik kreeg het niet echt voor elkaar om ze op de taart vast te krijgen. Ik dacht namelijk dat ze wel vanzelf zouden blijven zitten maar helaas was dit niet zo, wel jammer want het glitter effect wat ik wilde is me niet gelukt. Hoe moet ik dit de volgende keer doen??? Met de bijgeleverde beschrijvingen kwam ik ook niet zover....Jullie hebben vaak van die schitterende glitterende taarten maar hoe krijg ik dit nu ook?

Groetjes Anke

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

2

Re: Eetbare glitters????

met een kwast en een beetje alcohol, blijft het zitten. Sommigen gebruiken een grote peodekwast (bijv. Hema) als je grote oppervlakken wilt doen en anders een klein schilderkwastje. Alcohol van 96 % geloof ik kan je kopen bij maak je taart sommige apotheken verkopen het ook geloof ik, je moet wel de eetbare variant hebben. Gewone witte alchol (bacardi etc) met een zo hoog mogelijk percentage kan je ook goed gebruiken

3

Ik heb het laatste mijn tappits van mexican paste ingesmeerd met edible glue en ze daarna in de glitters laten vallen. Dat ging ook goed :)

Bedoel je de eetbare glitter, magic sparkles? Heel licht insmeren met suikerstroop en dan de fijn gemalen glitters (met de achterkant van je rolstok - werkt als een vijzel) flink erop strooien. Wel lekker veel gebruiken voor een mooi effect hoor.
Let op dat de holografische glitters van ed.art niet eetbaar zijn en alleen voor decoraties gebruikt kunnen worden die je niet opeet!

succes, krijgen we een plaatje te zien als het is gelukt?

groetjes,
gerda *)

5

gerda heijenga schreef:

Bedoel je de eetbare glitter, magic sparkles? Heel licht insmeren met suikerstroop en dan de fijn gemalen glitters (met de achterkant van je rolstok - werkt als een vijzel) flink erop strooien. Wel lekker veel gebruiken voor een mooi effect hoor.
Let op dat de holografische glitters van ed.art niet eetbaar zijn en alleen voor decoraties gebruikt kunnen worden die je niet opeet!

succes, krijgen we een plaatje te zien als het is gelukt?

groetjes,
gerda *)

Smeer jij je fondant of marsepein in met suikerstroop??? Heb ik nog nooit van gehoord, maar dat kan aan mij liggen hoor :)

Mijn website: Presentaart

6

Ik dacht dat de ed.art glitters (die PP ook ergens gebruikt op haar koekjes) wel mogen opgegeten worden, maar dat ze niet verteren (ze komen er dus uit zoals ze erin gegaan zijn, dus heb je glitter.... haha).

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)