1

Onderwerp: bekleden cupcakes???

Ik heb thuis het zeer leuke boek van PP hoe versier je een koekje. Hier staan van die mooie cupcakes in die worden gedept in vloeibare, gekleurde fondant.
Nu wil ik graag voor mijn mans verjaardag mijn 1e cupcakes gaan maken in de carnavalskleuren groen-geel-rood.

Is dit makkelijk om cupcakes te dompelen? Wordt het geen knoeiboel?
Kan ik de cupcakes gelijk na het dompelen draaien? Dekt 1x dompelen de lading?

Veel vragen, maar voor degene die deze techniek kennen, hoor ik graag uitleg in eenvoudige-bakvrouwen-taal.

Groetjes Mir.

2

Re: bekleden cupcakes???

Om zo'n mooie (

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Het is erg lekker, zeker met de vloeibare fondant die bijv. ook in de webshop wordt verkocht (ze hebben het ook bij de sligro, maar dan is het wel gelijk een kilo - kun je h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: rondjes uitsteken van gekleurde marsepein of fondant is een stuk makkelijker :+

'Plak' je dat dan gewoon vast op de cupcake met een beetje water? Of moet dat met eetbare lijm (die ik niet heb). Ik zie dat dompelen namelijk ook niet zo zitten.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

5

Om de marsepein of fondant vast te plakken kun je een laagje botercreme of gezeefde jam op het cakje doen. Gisteren heb ik er witte chocopasta op gedaan. Werkte ook goed en smaakte prima volgens mijn testteam :-)

Groetjes, Sylvia

6

Water werkt ook als je geen bc of jam wilt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Of hazelnootpasta :P

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

8

Ik doe het met "gezeefde abrikozenjam", dat eigenlijk gewoon abrikozenjam met een eetlepel heet water is waar ik de staafmixer op zet :+
Oh, en vanavond heb ik er in het kader "'t is allemaal al zoet genoeg' een laagje lemoncurd als plaklaagje gebruikt. Lekker :9

(Marlies, je was vanavond trouwens weer een lichtend voorbeeld ;) )

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Marianne schreef:

(Marlies, je was vanavond trouwens weer een lichtend voorbeeld ;) )

:O (beetje late reactie :O )

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.